Varför i hela friden vill alla människor skapa communities? Jag bara undrar! Överallt ... "kan asså typ nån göra ett community till mig liksom". Efterfrågan har väl sinat lite nu, men frågan återstår.
[r] En sak till: Varför i h----e måste alla communities "gömma" sina sidor? Alltså, registrerade medlemmar only.
Inget fel med communities. Däremot communities riktade till typ alla 10-20 åringar, oavsett individuella intressen är lite B.
Ja precis. Det är alltid lika kul att fråga de idioter som skapar communities vilken målgrupp de satsar på. "Ungdomar" brukar bli det uppenbara svaret (eller "alla"). När man frågar vilken typ av ungdomar blir det tyst.
* Det är kul (jo, det är det)
* Vidareutveckla mig inom programmering
* Har inte kommit fram till något bättre att göra i hemsideväg
Så varför inte?
Pace: Hade faktiskt inte tänkt gömma alla sidor, men det är väl aningen ovanligt kanske. Anledningen till att communities har sidor dolda för icke-medlemmar är väl för att de vill att icke-medlemmarna ska registrera sig. Inte så konstigt kanske...
Duva skrev:
Det finns ju ett par communityn som är bra, typ Edebro och Pellesoft Men det beror väl på vad man har för intressen oxå.
Ekström: Jag tycker inte att communities är skit, bara det att de flesta som skapar dessa system inte har en aning om vad de gör och varför. Edebro och Pellesoft som är inriktade på programmering och IT (?) är väl bra exempel på att man kan lyckas.
Ekström skrev:
Anledningen till att communities har sidor dolda för icke-medlemmar är väl för att de vill att icke-medlemmarna ska registrera sig. Inte så konstigt kanske...
Frågan är varför man ska registrera sig då. För att ta del av dolda sidor? Känns rätt meningslöst när det inte finns något som lockar (nu syftar jag på sidor som inte har någon bestämd målgrupp).
Jag erkänner villigt att jag driver ett mindre "community". Startat i syfte att lära mig ASP.
Dock har det en mycket specifik inriktning som följs strikt och inte på något plan konkurrerar med Lunarstorm mfl.
Det kanske inte fanns något uttalat behov, men det fanns heller inget liknande :)
Frågan är varför man ska registrera sig då. För att ta del av dolda sidor? Känns rätt meningslöst när det inte finns något som lockar (nu syftar jag på sidor som inte har någon bestämd målgrupp).
Vad jag vet så finns det inte så många communities som består av sidor där medlemskap inte krävs.
I ett forum, när man skickar meddelanden, skapar gäng, omröstningar osv. så är det ju ett krav att man reggar sig, överens?
Vad är det för sidor du menar som du tycker att man borde komma åt även om man inte registrerar sig.
En annan anledning är ju bättre statistik. De flesta väljer ju att printa ut hur många som är registrerade samt hur många som är online.
Håll med om att det låter bättre med:
56000 medlemmar, 1000 online
än:
320 medlemmar, 1000 online
Men vad vet jag, det är väl upp till ägaren. Men jag skulle tro att de tänker som jag.
Tänkte också tillägga att jag kan mig duktigt mycket mer ASP än innan jag började programmera communityt.