. :( :x x(
Jag tycker du ska både skratta och gråta!
Hoppas att försäkringen täcker....
Min dotter som bor ett par mil utanför Örebro ringde vid 13-snåret idag till mig på jobbet och berättade följande historia.
En alkoholiserad granne som, på socialens bekostnad, bor i en närliggande lägenhet hade aspackad försökt att köra bil. Först hade han kört in i min "lillcittra" (extrabil), som jag har stående på deras parkering, och flyttat den ett par dm i sidled, därefter hade han lyckats med att snurra runt ratten så att han lyckades skrapa bort allt på hennes bil från stötfångaren fram ända till bakskärmen. Hela sidan var renskrapad och intryckt och alla lister sönderslitna.
Därefter backade han in i en bil på andra sidan parkeringen och avslutade med att fickparkera i en container, lämnade bilen och försvann tillbaka in i sin lägenhet.
Flera personer såg hans "bravader" och kontaktade min dotter som ganska omgående ringde till mig. Hon visste inte vad hon skulle göra, de har ju honom nästan till granne.
Jag tvekade inte en sekund, jag fick hans namn, bilnummer och adress och ringde genast till polisen. Gjorde en anmälan där jag klart och tydligt angav hur onykter han var och avslutade dessutom med att säga att han förmodligen stupat asfull innanför dörren då han vägrar att öppna dörren när någon ringer på.
Polisen lovade att sända en patrull ganska omgående och fick telefonnumret till min dotter som kunde möta upp på parkeringen.
Jag ringde min dotter efter en timme och undrade om polisen hört av sig men fick ett negativt svar, väntade ytterligare en timme kollade igen, då meddelade hon att polisen hade hört av sig och meddelat att de inte hann sända någon patrull innan kvällsskiftet gått på klockan 16:00.
Jaja tänkte jag det var ju något på gång i alla fall, kvart i fem så ringde polisen och bad henne möta upp på parkeringen, vilket hon också gjorde.
Efter dokumentering och fotografering av skadorna så sökte de upp ett av vittnena och noterade ner deras version, därefter kontaktade de sambandscentralen för tillstånd att bereda sig tillträde till lägenheten för kontroll av nykterheten på killen, men svaret blev att incidenten inträffat mer än fyra timmar tidigare varför det var för sent att testa nykterheten :x
När min dotter frågade varför det dröjt så länge innan de dök upp så svarade polisen att de bara trodde det var en "vanlig" parkeringsincident de skulle bevittna. Någon på sambandscentralen valde att utelämna informationen om att det var ett rattfyllo som var orsaken till incidenten varför ärendet fick låg prioritet.
Nu klarar sig fanstyget undan rattfyllan med sin med körförbud belagda bil och kan fortsätta sina vansinnigheter tills kanske något värre än plåtskador inträffar. :x :x
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta!