Compusa Medlem sedan jan. 2002 3 327 inlägg Frågan 10 juni 2002 10:14 #1 Har en liten fråga. Vid fast anställning gäller vanligtvis 4 veckor uppsägningstid men vad gäller vid visstidsanställning??
Behöver veta detta i och med att jag ska söka ett annat jobb.
Snabb hjälp tack :)
M Mika3l Medlem sedan nov. 2001 8 492 inlägg Har ingen aning själv men står det inget hos Arbetsförmedlingen ?
Compusa Medlem sedan jan. 2002 3 327 inlägg Letar och letar... får inget klart svar dock..
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Uppsägningstiden bör väl vara specificerad i ditt anställningsavtal?
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg Står det inget annat i ditt kontrakt gäller 1 månad.
Jag skulle ringa facket. Även om du inte är medlem så kan de svara på din fråga.
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg Har du visstidsanställning och vill byta jobb anser jag att den nuvarande arbetsgivare har 2 val:
1: Släppa dig när DU vill.
2: Anställa dig på riktigt.
Allt annat går bort.
Hör med facket, det kan vara lokala avtal som reglerar detta.
Hos oss är det 1 mån under de första 6 mån provanställning sedan vid fast anställning så blir det 3 mån.
Vid visstidsanställning tror jag det är 1 månad.
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg Under provanställning råder inga uppsägningstider alls.
Arbetsgivaren har rätt att ge dig sparken på dagen & likadant om du vill sluta så är det bara o gå hem, i princip alltså :)
:stefan: Medlem sedan apr. 2000 15 687 inlägg Kolla om det finns något kollektivavtal, där står massor i så fall.