Nu är det dax gott folk! goldy slutar röka :) Och det känns riktigt skönt, man är liksom klarare i pallet, piggare! I morgon är det min femte rökfria dag!! Yihhhaaaaa.........
Ursprungligen av goldyOch det känns riktigt skönt, man är liksom klarare i pallet, piggare!
bah..du har inte brännt allt nikotin än bara....vänta du tills abstinenese verkligen slår till §e
Nej men seriöst...lycka till! :birp
Jag har ännu inte lyckats sluta snusa. Fast jag har varit rätt så duktig på att hålla det löfte om att leva bättre och sköta om sin kropp lite mer som jag och vissa andra här inne avlade som nyårslöfte. Dock inte när det gäller snusandet :r
Ehh.. inte så peppande kanske men abstinensen slutar fan aldrig. Inte för mig iaf. Först la jag av att snusa efter fem år, i samband med det började jag röka, efter ett halvårs rökande la jag av med det också och kände mig helt fri från allt som var dåligt.
Nu i vintras var det ett år sen jag la av att röka. Nu sitter jag här med ciggen i munnen igen. Vintern var för hård.
Jag har klarat mig i fem och ett halvt år nu och känner fortfarande sug efter en cigg ibland.
Det kanske skall tilläggas att jag var storrökare och hade rökt i ca 18 år när jag slutade.
Kroppen gör sig av mid all nikotin på 48 timmar. Då har kroppen inget begär efter nikotin. Men det psykiska som är det värsta kan sitta i flera år. Har man storrökt eller snusat i flera år och till slut lyckas sluta upp med det. Då går det inte en dag i hela ditt liv utan att du tänker på att ta en snus eller cigarett.
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2