Berätta mer utförligt tack! ;)
Lumpentest
41 svar · 1 341 visningar · startad av Racerankan · sida 2 av 3
Frågan, av Racerankan
Hejsan. Gå in på <https://www.lumpen.nu> och gör lumparstiltestet. Vad blir ni för något?
Läs frågan i sin helhet →Carl Soldat
Skyttesoldat är givet. Jag har alltid älskat att skjuta och är ofta med farsan på skjutbanan. Jägare blir nog för hårt för mig, men spaningssoldat eller skyttesoldat verkar mer lagom. Extra kul att man får prova olika vapen och att man slipper sitta i en lastbil och skumpa runt. Tält och granbarr är bra mycket roligare än olja och diesellukt.
:)
fuckad sida som inte går att kopiera text från :x
anyway, me like:
Madonna Teknik
Lumpen har verkligen mängder med teknik som jag älskar. Går tekniskt program och kan bara inte få nog av datorer och andra tekniska prylar. Jag vill jag bli ingenjör eller något annat som har med teknik att göra. Tydligen är jag musikalisk också, eftersom jag klarade telegrafiprovet. Kanske har alla pianolektioner varit till någon nytta… Jag har läst lite om signalförbanden och det verkar kul. Vill inte springa runt i skogen hela tiden utan använda hjärnan för att lösa problem av det tekniska slaget. Om jag får lika höga värden hos psykologen som en jägare, så vill jag ha u-båtstjänst!Madonna Teknik väljer en av dessa utbildningar
Systemtekniker, Sambandstekniker,Torpedtekniker på u-båt
Ola Jägare
Ska jag göra lumpen, så ska det vara en rejäl utmaning. Jag gillar att röra mig och att vistas i skog och mark. Försöker delta i de flesta idrotter jag kommer åt och trivs med snabba ryck. Mönstringen gick som en lek och jägartestet var inga som helst problem. Har själv en ryggsäck som väger mer…
Äh, jag var ganska nöjd med att vara prickskytt i en beredskapspluton och hade knappast drömmar om att bli stridspitt :birp
Jag läste om en kille som gjorde kustjägarutbildningen 1983.
De hade en slutövning mot försvaret på Öland som slutade i att den 21 man starka kustjägargruppen slog ut hela Ölands försvar :)
Oelbal, du får avlägga rapporter under tiden du har tillgång till datorn :) Ska bli ett nöje att få det bekräftat vad jag tror §e
Jag har redan fått min skall jaga fallskärmsjägare...... jag e flygbasjägare
Ursprungligen av Racerankan De hade en slutövning mot försvaret på Öland som slutade i att den 21 man starka kustjägargruppen slog ut hela Ölands försvar :)
Uselt försvar på Öland alltså? ;)
Fjälljägare om 19 dar. Skulle vara kul om någon kunde berätta lite om utbildningen.
Lars-Magnus Teknik
Lumpen har verkligen mängder med teknik som jag älskar. Går tekniskt program och kan bara inte få nog av datorer och andra tekniska prylar. Jag vill jag bli ingenjör eller något annat som har med teknik att göra. Tydligen är jag musikalisk också, eftersom jag klarade telegrafiprovet. Kanske har alla pianolektioner varit till någon nytta… Jag har läst lite om signalförbanden och det verkar kul. Vill inte springa runt i skogen hela tiden utan använda hjärnan för att lösa problem av det tekniska slaget. Om jag får lika höga värden hos psykologen som en jägare, så vill jag ha u-båtstjänst!Lars-Magnus Teknik väljer en av dessa utbildningar:
Jaha de vill alltså att jag skall slösa bort 15 månader av mitt liv :q
Gjorde det....
Får göra om det! :e
Lumpenstil skrev:
Sjukvårdare
Plutonsjukvårdare
Sjukvårdsgruppbefäl
Kolla igenom det ordentligt... ;) :
Ett nytt resultat :e
Lumpenstil skrev:
Kustjägare
Fallskärmsjägare
Jägarsoldat
Sjukvårdare rockar annars... Jag har haft sjukvård hela veckan, och det är fantastiskt intressant. Så jäkla bra att kunna i det civilia också. Otroligt rolig vecka...
Jag kan inte göra testet, eftersom att jag använder Mozilla. Men jag skulle göra nästan vad som helst för att byta tjänst till något bättre. Hade massvis att välja på under inskrivningen, också väljer jag den sämsta tjänsten av alla - nästintill. :x
Jag blev skyttesoldat. Det är kanska missvisande eftersom jag just nu gör värnplikten som väderobservatör vid 2.hkpbat
Jag tycker som så:
Är man inte fyskiskt stark och datakunnig så om man kan vara med i Lumpen så väljer man nån form av data. Då har man gjort Lumpen iallafall..
SPiN: Har hört att man måste välja när man är där vad man vill ta.
lumpen.nu inger ju rejält med förtroende. Tidigare ville jag kolla på lite info, men blev utestängd som Mozillaanvändare. Jag gick in med Explorer istället, men eftersom jag inte orkat dra hem Flash till ie så fick jag ju ingen meny. Jättekul tänkte jag och gick igenom ett par framesets så man, efter att dissekera ett Javascript kan hitta fram till något som liknar en meny. Den får man öppna i ett nytt fönster och kopera alla länkar och klistra in i en adress så att det ska funka. Yeah!
Nä, jag vill nog inte göra lumpen. Det ska jag iallafall säga på mönstringen den åttonde Oktober. :l
Selle skrev:
SPiN: Har hört att man måste välja när man är där vad man vill ta.
Man har oftast ett par alternativ av tjänster att välja mellan, och självklart måste man välja vilken man vill göra på mönstringen. Däremot kan du byta tjänst mellan mönstringen och inryckningen, eller t.o.m. efter att du har ryckt in. Vänta dock inte för länge...
Axel> Det är superlätt att få frisedel, skyll på diverse skador och besvär/allergier så blir du placerad i reserven - vilket är detsamma som frisedel.
Nickemannen skrev:
Jag har redan fått min skall jaga fallskärmsjägare...... jag e flygbasjägare
Lycka till med utbildningen!
Gjorde själv den utbildningen 93-94, och jag kan varmt rekommendera den!
bidde carl soldat... vilket stämde då jag blev närskyddsman när jag gjorde lumpen för länge sedan.
var en liten stridis tills jag tog min första bonnpermis (av 2)
Alexander Signalist
Internet och datorer älskar jag. Sen är jag rätt bra på att snacka i telefon också… Det skulle noga vara kul att jobba med samband i lumpen. Det verkar häftigt att vara den som har koll på allt som händer på övningarna. Sen får man vara med när besluten tas och skicka dem vidare till kompisarna i busken.