webForumDet fria alternativet

Katt nästan död

Småprat

22 svar · 473 visningar · startad av erka

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg
Frågan#1

Min mor har slagit till igen, en av våra katter är 15 år gammal och orkar knappt ta sig till matskålen från soffan, innan incidenten jag ska berätta om nu hade han lite tuffsig päls och saknade hår på vissa ställen.

Mamma torktummlar, när det är 5-10 minuter kvar så stänger hon av den för att ta ut en tröja, går å svarar i telefon. Går tebax sätter på den för att köra färdigt resten. När hon öppnar den efter avslutat program sitter en mycket flåsande, kantstött, luggad svart jättekatt bland alla kläder och ser ut som han ska avlida. Hon tar ut katten och han rammlar ihop på marken, hon försöker få tag på veterinären men han svarar inte. Katten vimmlar runt och saknar hår mitt på skallen. Efter 2 timmar kvicknar han till och det enda som är värre nu är att han saknar lite mer hår, han såg ut som en sönderbiten höna sa mamma. Nu mår han iaf bra och vet hur det är på grönan :e

Igår satt han på govlet framför torktummlaren och bara stirrade in i den i 20 minuter, undra hur han minns det. Tänk er när dän började snurra lite, han börjar jobba lite, han börjar flåsa, sen *dunk* *dunk* han åker runt runt, sen går den så snabbt så han bara ligger i mitten av den och flyter runt i luften samtidigt som det är varmt å skönt..

Knaskatt

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

så ska de tas

Måste tillägga att igår rammlade en av mina kissar ner från en bokhylla, slamma i tv bänken. Slog ut en tand medans hon bet sig i läppen med den andra så det blödde jätte mycket. Det var samma katt som bröt bäckenbenet efter 2 veckor. Vågar inte släppa ut henne på balkongen nu ;)

Varför får alltid jag knaskatter..

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Skummish katter...

Oelbal, hmm du behöver nog inte komma hem till för att äta upp dem å djävlas med dem, de tar nog tyvärr självmord snart ändå. Väntar på den dagen då jag ser någon av katterna svälja en kökskniv framför ögonen enbart för att visa hur de mår ;)

De verkar stryktåliga, har du härdat dem?

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Katter är underbara :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Hjältekatt!!!

:e :e :e

Brukar sitta med mitt brasilianska blåsrör och skjuta synålar på dem (från distans), har byggt upp en rätt artisk miljö i vardagsrummet med isblock, djupa raviner och snö. De verkar tåla rätt mycket efter ett par jakt omgångar där, den ena (Java) klarar minst 20 nålar i sig innan hon svimmar.

Ibland brukar jag gnugga dem mot en frotéhandduk för att skapa lite statisktele. sen använder vi dem som kardborrband.

De tål lite skit nu tror jag

Harpunera dom istället, det biter mycket bättre än synålar...

oelbal, det funkar inte tro mig.. Jag har prövat. Grejjen är att de är starka som fan sedans de sparrade mot ett par rysk/kanadensiska grizzlys. Den första och sissta gången jag provade att harpunerade dem slutade med att de drog mig efter i snöret längs hela roslagbanerälsen. Det är bättre å trötta ut dem, vara taktisk, hålla avstånd och undvika deras frätade syra till saliv.

...det handlar om att de måste känna respekt för dig, lite hederlig misshandel fixar antagligen biffen. Jag skulle rekommendera att du använder vanliga baseboll-trän, avsedda för att utrota medelstora barnfamiljer. Finns antagligen i någon välsorterad butik...

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Oj, jag fick ett mail av skyman nyss där han tipsade om den här tråden. Tillsammans med honom så måste jag nu undra vad det är för fel på erka och allt som han rör vid. :q :e

oelbal, vilket är bäst. Aliminium eller trä, jag har ett i trä hemma som jag har gjort i slöjden på mellanstadiet. Mycket energi och kärlek i det slagträt.

Kim
Jag vet inte, ibland blir allt så konstigt bara ;) Men på jobbet har jag klarat mig rätt bra utan missöden.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

e det inte nåt som säger att katter har nio liv? ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Katter är mysiga, ibland farliga...

ibland korkade

ibland torkade §e

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

inget fel å testa nya saker va? :e

Han verkade ha lärt sig något eftersom han satt och kollade på den sen! ;)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)