webForumDet fria alternativet

Nere...

Småprat

14 svar · 419 visningar · startad av Mika3l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg
Frågan#1

För ett par dagar sedan så skedde det en olyka när man hade streetracing på gammla flygfältet i Karlstad när man med en motorcykel med två personer åkte in i en bil.
Dom som var på motorcykeln var 16 och 21(eller om det var 22) år gammla, trodde att det var folk från Karlstad...
Idag fick jag veta att 16;åringen var en kompis till mig som går i 9;an på skolan. :(
Vi har spelat mycket hockey tillsammans under vintern...
Nu ligger han på intensiven med livshotande skador. :(

/Mika3l :(

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Åkte dom streetracing med motorcykel & var två personer på den?

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Vad hemskt! :( Hoppas verkligen att dom klarar sig!!!

Kanske ar detta en paminnelse om att anvanda huvudet innan man tar sig for idiotiska saker...

Bire: Ja det gjorde dom(kan inte förstå hur dom kunde åka två på en gång)...
Idag så gjorde man stora sandhögar på flygfältet så man inte kan åka mer där.
Är väl bra att man försöker stoppa det(om man tar till säkerheten) men kan dom inte åka där så kommer dom åka på ställen som kommer att vara farliga för andra personer.... :l

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

usch.... :(

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

:x tråkigt att höra. Tråkigt att de inte hade mer vett i huvudet. :(

Vad är det för kompletta jubelidioter som kommer på den smått makabra idén att åka två på en hoj i tävlingssammanhang?
Vad är det för idioter som tillåter det?
Vad är det för idioter som tävlar bil Vs Mc??

Jag KAN inte tycka synd om nån, tyvärr.

Förstår dig Bire....
Kan inte heller fatta hur dum man kan vara och åka två stycken... :l

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Bire... :(
Du kan väl tycka synd om Mika3l, föräldrarna, syskonen och alla kompisar?

Jag kan inte fatta att inte nån sate talat om att man inte skjutsar på en hoj om man ska tävla mot en bil som man inte ens SKA tävla mot..

Jag blir så trött..
R) Givetvis är det synd om anhöriga.

Håller med dig Bire att det var oerhört korkat gjort... :l

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Tyckte att det ar lite intressant att lagga till den har artikeln: Lank som ett bevis for hur en en persons dumhet kan leda till fortret och lidande for andra som inte ens kanner personen i fraga. I detta fallet gick det ju bra. Det kunde ju ha varit mycket varre...men har kan man iallfall se att...beslut som fattas..faktiskt kan fa konsekvenser for oskyldiga medmanniskor.

I vilket fall sa hoppas jag att killarna klarar sig utan storre men, nar man ar 16 och 22 ar sa har man hela livet framfor sig!

...och innan nan hinner saga nagot sa tillagger jag att det sjalvklart borde satsas MYCKET mer pengar pa varden sa att situationer som denna inte behover uppsta. Men anda...

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Även om det är extremt korkat gjort så kan jag inte annat än att bli ledsen då min närmaste vän som ni kanske vet gick bort för lite mer än en månad sen i en mc olycka :(

Tengblad: Full förståelse! :(

Jag hade en bekant som drämde in i en bergvägg i över 200km/h för flera år sen, även om jag inte kände honom direkt bra så tog jag illa vid mig. Även han hade en annan kille bakpå & bägge dog omedelbart. Vi jobbade dock på samma ställe då & när man kom till jobbet nästa dag var alla flaggor på halv stång. Då blev man lite skärrad.

Vad jag menar är att jag inte tar åt mig när okänt folk gör dumma saker som slutar i olyckor. Allra helst på olagliga streetrace.

Fick lite ny uppgifter idag när jag var på sommarträning.
Som tur var så har han(16-åringen) vaknat upp och är ganska "pigg" och han kommer nog att flygas till Karlstad(han är i Uppsala eller på Karolinska nu). :)
Sen så var det tydligen fel det som stod i tidningen, dom krockade när dom skulle från streetracingen och inte under.
Fast dom körde i runt 180KM/h vilket jag inte kan förstå att man gör om man är två på en motorcykel... :l
Nåja, han verkar bli bra iallafall. :D
Han ringde till en annan kompis och sa att det första han skulle göra när han kom hem var att köpa en stor fet pizza! :e

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)