webForumDet fria alternativet

Svordomar på jättemånga olika språk!

Småprat

22 svar · 1 592 visningar · startad av trexter.com

Medlem sedan apr. 20021 203 inlägg
Frågan#1

Hahaha! Tänkte bara dela med mig av en "liten" lista på några svordomar! Sådant kan ju alltid vara bra att ha! Slit dem med hälsan! :)

Den som vill läsa om svordomarna på olika språk kan göra det här http://www.insults.net/html/swear/

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Aaaah, bravo, inte bara lyckats bryta mot reglerna, utan gjort det på ett antal olika språk :OO

§4
Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad.
Åtgärd: Ovan nämnda resulterar troligen i ett påpekande från Moderator/Forumledare.

Tråd anmäld.

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Jedem ti matere u dupe!

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg

Prima ksatinejro o faja.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

-

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Hur gamla är vi egentligen?

Skärpning, Erik!

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Och så testar vi gränserna igen... :l
Första inlägget i tråden redigerades av mig igår, men eftersom trexter.com har valt att redigera bort min redigering syns det inte längre.

Tänk gärna en gång extra på webForums regler, speciellt §4, innan ni postar i den här tråden.

Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad.

Med vänliga hälsningar

hypatia
moderator webForum

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Men att disskutera svortdommar borde man ju kunna få göra.... om inte så tycker jag det är lustigt att ingen säger nått då människor gör sig mer eller mindre roliga på t ex troendes beskostnad.

Du accepterar genom att använda detta forum, att följa dessa förhållningsregler och att inte posta inlägg på webForum som innehåller hot eller uttrycker missaktning, nedvärdering för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, kön, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse.

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Men att disskutera svortdommar borde man ju kunna få göra....

Är det någon som har sagt något annat? Det är klart att man får diskutera svordomar, men inläggen behöver ju inte drälla av dem. ;)

Beatbox, om du ser några inlägg där man bryter mot den regel du har citerat, hoppas jag att du - som många har gjort med den här tråden - klickar på länken "rapportera till moderatorn". Vi kommer alltid att missa inlägg och är såklart tacksamma om någon påpekar det för oss. :)

Exemplifiera.

Dessutom, BeatBox, finns en länk vid varje inlägg, "Rapportera till moderatorn". Jag ser gärna att du klickar på den då. Man hinner inte läsa allt.

Mvh,

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Ursprungligen av Beatbox Men att disskutera svortdommar borde man ju kunna få göra.... om inte så tycker jag det är lustigt att ingen säger nått då människor gör sig mer eller mindre roliga på t ex troendes beskostnad.

Du accepterar genom att använda detta forum, att följa dessa förhållningsregler och att inte posta inlägg på webForum som innehåller hot eller uttrycker missaktning, nedvärdering för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, kön, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse.

På något vis upplever jag det som om den här diskussionen om hets mot religiösa kommer upp så fort någon överhuvudtaget yppar något kritiskt mot religion. Men vi kanske har olika toleransnivåer.

Om någon känner sig kränkt och på ett tydligt sätt framför detta så tycker jag det borde räcka. Sen tycker jag det är en viss skillnad på att vara kritisk och nedvärderande. Kritik kan framföras på mer eller mindra bra sätt. Om man vill att "mottagaren" ska ta till sig av kritiken så väljer man naturligtvis ett så bra sätt som möjligt utan att för den delen vara nedvärderande. Klart vi har olika toleransnivåer och dessa borde respekteras tycker jag. Det är ju rätt klart att en ateist inte har samma toleransnivå som en som utövar en religon gällande känsliga frågor om livet.

Om någon känner sig kränkt och på ett tydligt sätt framför detta så tycker jag det borde räcka.
Ja, visst. Om det tydligt framgår och vi ser det. Men vi kan ändå inte läsa allt.

Använd länken "Rapportera till moderatorn". Är det för mycket begärt att be om denna tjänst?

Nä, det är inte för mycket begärt.

Gött!

Tackar! :)

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Jag har tittat på länken och tycker den bara är en usel översättning av ord. :x

Intressant ämne med många dimensioner annars, men diskussionen dödades av trådskaparen i första inlägget.

Medlem sedan apr. 20023 inlägg

Chukumu jalla fok echole escheck

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Sorry, kunde bara inte hålla mig... Mkt löjlig sida kollade på svenska svordomar och såg denna:

flens - dick cheese

Eh, är jag ensam om att inte känna igen detta som en svensk svordom?

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg

Svordom och svordom. Det ar ett ord, men kanske inte en svordom.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Eh, är jag ensam om att inte känna igen detta som en svensk svordom?

Håller med. Jag såg någon liknande sida för ett bra tag sedan och de "svenska" svordomar som fanns där var mest en radda osmakliga köns- och samlagsord som tagna från någon nedsupen raggares hjärna.

Man kan ju undra vilka "översättare" dom har hittat för dessa typer av sidor, Ronny och Ragges knarkande kusiner antagligen.

Det finns ju en enorm uppsättning färgstarka svordomar i det svenska språket, men dom ser man inte röken av, istället ser man ordet "flens" :x.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)