webForumDet fria alternativet

Med sådana vänner...

Småprat

6 svar · 323 visningar · startad av Bendro

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg
Frågan#1

...behöver man inga fiender. Stackars grabb :e

http://hoax.just.nu/

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

* LOL * snyggt ! :e det ger en bra idér §e

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

stackare. :e :e

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

:e :e

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

hehe :)

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

då måste jag få berätta om vårt skämt mot vår polare Torkel.

EN polare till oss hade bokat 14 biljetter till starwars 2 i tisdags så vi var ett jäkla gäng som samlats för att se på filmen, vi träffades kl 20.00 för att hämta ut biljetterna. Dock så var Torkel sen så jag skulle betala hans biljett och han skulle komma lite senare. Nu visade det sig att våra biljetter hade blivit släppta och vi inte hade några alls eftersom vi skulle ha hämtat ut dem några dagar tidigare vilket vi missat. Då kom vi som var där på den roliga idén att lura torkel att vi hade biljetter ändå.

Sagt och gjort vandrade vi bort till puben en bit bort och började dricka bira och ha trevligt, Torkel dök upp och vi satt alla där och käkade och drack bira. Jag satt och gnällde på honom att jag ville ha pengarna för biljetten och allt var frid och föjd. 21.30 skulle filmen börja.

21.25 började Torkel skruva på sig, då beställde vi in mer öl och sa att reklamen ändå inte var nått att se. 21.30 stod han upp och knackade demonstrativt på klockan, lätt stressad. Då började vi sakta gå på toa, dricka upp ölen mm. 21.40 såg han rätt lessen ut, så då tog vi in notan. Vi var flera som hävdade att det var mycket trailers och reklam innan, det hade flera olika polare sagt. 21.45 började vi sakta vandra bort mot bion allihop. Flera av oss i gänget börjar nu högljutt klaga på att vi missar filmen. Torkel känner att han får stöd. Väl framme vid bion på väg in så säger någon, "Men godis då". Så alla vänder i dörren och vandrar bort mot den billiga godisbutiken runt hörnet. Nu sätter sig Torkel ner på trappan framför bion och lutar huvudet i händerna och ser helt förstörd ut. Vi vandrar glatt iväg allihopa runt hörnet och väntar en minut. Sen Går vi tillbaka och står i ring runt honom och skrattar och avslöjar det hela.

Hade det varit jag som var utsatt för detta hade jag blivit knäpp! Han såg mest lättad ut.... :e

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

. :e

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)