webForumDet fria alternativet

En känsla av nöjdhet!

Småprat

17 svar · 548 visningar · startad av Bire

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Frågan#1

Va skönt det är varenda gång man tokstädat sin lägenhet och det luktar gott o är rent o snyggt överallt. Tänk att det kan vara så svårt att komma igång med det trots att man vet hur mysigt det blir när det är klart. Det tar ju bara en timme lite drygt & man kan slösurfa lite emellanåt om det blir för jobbigt! :)

Vad är det som gör att vissa hushållsysslor kan skjutas upp i stort sett in i det oändliga? Vad är det som gör att www, teven, polarna, spriten, hojen & allt det där andra roliga kan göra så att städningen & diskningen hemma blir lidande?

Människan är allt en knepig filur!

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Ja det är alltid skönt när man har det riktigt nystädat hemma.........nu påminnde du mig om att jag måste städa *phu*

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

jepp, det e skönt... när det väl händer...

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ursprungligen av Bire Va skönt det är varenda gång man tokstädat sin lägenhet och det luktar gott o är rent o snyggt överallt.

Och hur vet du det då? §e :p ;)

Ursprungligen av SirPeter
Och hur vet du det då? §e :p ;)

Jag spekulerar ju! Förstör inte det här nu!!! :e

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Städa?! :o
Det gör inte jag, det gör mina föräldrar. :e :P

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det gör inte jag, det gör mina föräldrar.

There will come a day...

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Det roligaste med att städa är att hälla ut svabb-vattnet i badkaret och se hur skitit det var och hur rent det måste vara efter :)

Mitt var kolsvart i går iaf :e

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Disken hemma har börjat mutera, fan vet om inte biologer och sånt kan finna nya livsformer där...

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

There will come a day...

:o :l !

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Förstår inte poängen med att städa... Det ser ju ändå lika förjävligt ut dan därpå...

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Rinaldo has spoken!

Stämmer tyvärr. :(

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Va skönt det är varenda gång man tokstädat sin lägenhet och det luktar gott o är rent o snyggt överallt. Tänk att det kan vara så svårt att komma igång med det trots att man vet hur mysigt det blir när det är klart.

Håller absolut med! Jag tog ett krafttag i helgen och städade för glatta livet, jag körde hela programmet förutom fönsterputs och det är så jäkla nice att komma hem från jobbet nu och mötas av en ren och prydlig lägenhet istället för något som närmast kan liknas vid en knarkarkvart i helvetet :)

Nu gäller det bara att hålla standarden ett tag, mitt problem är att när stöket når en kritisk punkt så skiter jag i allt och bara släpper saker där jag står och går, vilket snabbt gör det än mer stökigt :).

Nu gäller det bara att hålla standarden ett tag, mitt problem är att när stöket når en kritisk punkt så skiter jag i allt och bara släpper saker där jag står och går, vilket snabbt gör det än mer stökigt

Är du säker på att vi inte ÄR släkt?

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Ni får gärna komma hem till mig o städa :e

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

Mitt rum tar minst 2 timmar att städa bara för att jag hittar massa intressanta saker som jag måste blädra igenom eller greja med. ;)

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Så var det fredag igen...
och dags att städa... jag kommer nog somna i soffan lagom innan, förhoppningsvis :p

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)