webForumDet fria alternativet

Bank

Privatekonomi

34 svar · 784 visningar · startad av skyman

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg
Frågan#1

Tjena.
Jag har idag Handelsbanken men är inte nöjd med den, framförallt deras internetbank som är jobbig (ett litet program som man laddar hem, alltså ingen dosa)
Jag tänker byta, och undrar vad ni rekomenderar.

*SEB vann visst nått pris för "Bästa internetbank"...
*Föreningssparbanken har jag fonder i och visst är det bra men ska jag ansluta mig här i stan så blir det Sörmlandsbanken (förmodligen en av världens sämsta ideer...) och det ställer till massa problem om man skulle flytta utan sörmland.

Vad har ni, vad rekommenderar ni?

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jag är nöjd med FSB, enkelt och funktionsrikt... men jag är undermedvetet partisk då jag inte har testat någon annan bank, men jag skulle inte vilja ha annat än en dosa för att slå in koderna, skraplotter och program är inget för mig... ;)

Mvh, Vide

FSB är bra, men Sörmlandssparbanken är inte det...

Jag är lite sugen på att prova på nått nytt, kanske ska satsa på SEB.
Så länge man har VISA så kan man väl ta ut på både Bankomat och Minuten väl?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

FSB rockar fett! Totalt helnöjd med deras www-tjänst!

kolla in seb´s demo...
Helt ok och snyggare än FSB... :)

/det är bara att klicka på "Utför"

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

SHB är den bank som har säkrast Internet lösning...

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag får inte länken att funka. Jag är väl skapligt nöjd med FSB www-bank. Men förövrigt så suger FSB rejält.

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Jag använder Handelsbankens Internettjänst och är jättenöjd med den. Jag gillar inte dosor, så det här passar mig utmärkt. :)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Byta från Handelsbanken? Är du dum på riktigt? :o ;)
SHB slår allt jag tidigare varit med om både privat och inom olika jobb. Trevlig personal, alltid till hands om man vill ha hjälp (vilket FSB inte är!).

Internetbanken fungerar kanon, har aldrig varit med om att den strular eller att den skulle vara komplicerad. Jag undviker gärna att sitta och knappa på en dosa.

Tack för mig.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Handelsbanken är ju jättesmidig, speciellt om man är på semester och behöver betala sina räkningar. Då är det ju bara att kila in på närmaste Internetcafé och installera sitt progam och betala sina räkningar. ;)

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Skulle aldrig i livet göra mina bankaffärer från en "osäker" dator i vilket fall som helst. Kryptering hjälper inte mot trojanska hästar, eller andra dolda program som ligger i bakgrunden och gör en massa djävelskap. :)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Trevlig personal Självklart "helpdesken" är ju i SKÅNE :D

förövrigt börjara jag känna lite flashbacks.... någon som orkar göra en sökning ? :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Japp, jag har snackat banker tidigare! :e

Har Nordea nu och tänker byta så snart det går - dyrt och dumt. Stor pluspoäng däremot för systemet med engångskoder - enklare blir det inte! :)

FSB går fetbort - aldrig i livet dosa! Den kan man inte ha med sig överallt...

Handelsbanken går också bort - dyrt och dålig ränta.

Jag ska byta till Skandiabanken! Framröstad till bästa bank ett par gånger, hyfsat billiga, HÖG ränta (som dessutom ger ränta på allt, inte bara pengar som står inne hela månaden!) och säkerhet genom certifikat. Helt okej! :)

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Jag har SEB och är extremt nöjd! Synd bara att saldobeskeden är mindre än man skulle vilja, men det kan jag nog inte klandra SEB för.

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Fast Robur (FSB:s fondförvaltare) utnämdes till årets bottenapp förra året :-) I särklass lägst avkastning.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag har också SEB, och använder Internettjänsten flitigt. Det har fungerat mycket bra, förutom en gång då det strulade till sig med fondförsäljning för ett par år sedan.

Så länge man har VISA så kan man väl ta ut på både Bankomat och Minuten väl?

Jag plockar ut i vilken maskin som helst med mitt SEB Visa-kort, men kunde även göra det med mitt vanliga bankomatkort utan Visa.

Mvh,

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Handelsbanken går också bort - dyrt och dålig ränta.

Dålig ränta på lönekontot, jo. Har ingen ränta alls. :)

Å andra sidan har de färre avgifter (så hur du kan kalla dem dyra förstår jag inte riktigt - internetbanken kostar t.ex. ingenting), och då kan jag stå ut med att bli av med de få slantar man får i ränta på andra bankers lönekonton.

Tycker HB är seriösa. De var väl de enda som inte sprang till "bankakuten" titt som tätt under krisen, har jag bestämt för mig.

Verkar som de flesta gillar HB och SEB...
HB är bra om man jämför med tex FSB, ingen kö i den här staden ivf...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag har Nordeas banktjänst Solo, via internet och är nöjd på det sätt att jag kan överföra pengar, planlägga betalningar och hålla koll på mina fonder och besparingar, inte bara via internet på ett smidigt sätt, utan även sköta alla mina bankärenden, direkt via telefon, gratis. Dygnet runt. :)

Jahaja... ska du göra det ännu svårare OveRRidE ;)

HB, SEB, Nordea finns i stan, så man kan inte välja bort någon där...

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)