imorrn --> DÖDEN!
28 svar · 868 visningar · startad av caze · sida 2 av 2
Frågan, av caze
Eftersom jag ska göra det nationella kursprovet i Matte A... Ser inte fram emot detta, med tanke på att jag suger på matte och förhoppningsvis får mer än 30% rätt... :r
Läs frågan i sin helhet →Ursprungligen av Matti Prov här också. Jag har inte räknat något på 2-3 månader. Fast jag är inte orolig. Har lyckats fucka upp min hjärna totalt så allt som har med något att göra med prestationer eller resultat känns likgiltigt. IG, G, VG, MVG. Några bokstäver på ett papper. Fuck it.
Sjysst inställning! :e
Eftersom nationella provet bara är ett statistiktest så kan det egentligen kvitta om man gör det eller inte (fast läraren kan inkludera det i betyget om han eller hon vill, men det är inte tvunget).
Men hallå...Matte A är i stort sett en repetionskurs av grundskolans högstadiematte, klarar du inte den är det illa ;)
alltså jag läste trigonometri i MaA. Inte nog med det, det var till o med det första vi läste så fort vi började ettan!
det enda skolverket har gjort nu är att de har flyttat trigonometrin från början av kursen till slutet av kursen.
och Axel, att det inte står något i kursplanen spelar ju ingen roll. Det står inget om geometri i kursplanen för A. Men det ingår geometri ändå...så....
Men hallå...Matte A är i stort sett en repetionskurs av grundskolans högstadiematte, klarar du inte den är det illa
Så pass illa är det för min del :r :e
Fysik B kursprov imorgon, de Ni ;)
Tenta i differential & integralkalkyl I om 14 dagar :x
. :x
alltså jag läste trigonometri i MaA. Inte nog med det, det var till o med det första vi läste så fort vi började ettan!
*host* du läste grundläggande trigonometri i Matematik A, so what? vi läste detta i högstadiet....men det är klart, jag gick i högstadiet på den tiden (tidigt 90-tal) då det var meningen att eleverna faktiskt skulle lära sig något §e :e ;)