Sprang ut för någon timme sen, (hade lite bråttom) så jag såg mig inte för riktigt, så på en elak grusväg störtade jag framåt och skrapade upp ett knä, båda handflatorna plus en armbåge. :x Svider som fan. :(
However, tvättade bara såren lite under vattenkranen och slängde på plåster, så det är nog bara något gruskorn eller något kvar. Kan det leda till någon infektion eller något annat jobbigt, eller ska jag skita i att plåga mig med någon desinfektionsvätska? :q
Du skall vara glad att det inte var värre, även om det är föga tröst när det svider.
Jag var 7 år gammal när vi flyttade till ett radhus som var nybyggt, några månader efter inflyttningen så var gången lagd framför entren. Nya snygga stenplattor med skrovliga sidan upp.
En varm dag kom en tankbil förbi och vattnade de nyplanterade blommorna utanför trädgårdarna. Plötsligt kom en "kompis" iklädd badbrallor rusande och skrek: hoppa i badbrallorna killen som vattnar har lovat att spruta vatten på oss.
Ahhh vilken grej, snabbt i badbrallorna, hoppade ner för trappen och snubblade. Föll raklång med utsträckta armar.
Skapade av skinnet på ovansidan av tårna, knäna, låren, magen, bröstet, undersidan av armarna, händerna och hakan. Det blev ingen dusch :( jag fick sitta och sova i en vecka och hålla mig i stillhet för annars sprack bara såren upp hela tiden.
Det var dessutom gott om sand i såren då plattorna var helt nylagda, så det varade både här och där innan jag kunde dra på mig kläder igen. Det var hemskt synd om mig, och hör sen ;)