Del Pero.
Här kommer en fullständig redogörelse för vad som hände i Polen!
Hur vida denna rapport kommer att bli i längd kan jag inte utala mig om eftersom den inte är klar i skrivande stund!
Lördag morgon, solen sover och Sura-pelle kommer en smula försent indrällandes i bussen där Åke, Börje, Baronen och Ruben redan satt sig till ro.
Efter att ett snille helt glömt av att han skulle till Polen denna dag fick vi efter många många samtal tag i honom, grabben i fråga (helt okänd människa här på WF) körde snitt 200 och kom i kapp hela gänget.
Vad som sedan händer i bussen är ganska intressant eftersom Sura-pelle så "skickligt" fixat adressen till Del pero (Åke blev stum av häpnad) Men ett tag trodde jag nästan att grabben skulle kyssa mig för denna tjänst...
Båten lämnar Ystad:
En båtfärd på 6 timmar väntar, efter en snabb kik i hytten kan vi konstatera att gruppen bestående av nämnda ovan fick tag i ett flak öl + en martini. Sista drycken förtärd av skrivande själv.
Det var nu spänningen var olidlig, skulle Åke bli full till Sura-pelles förtjusning??
JAAAAAAAAAA!!!!!
Efter bara någon timme möter jag stackars Åke i trappen på båten, stackarn försöker hala sig upp, dubbelvikt av skratt (vad han skrattar åt har jag lite svårt att minnas)
En sjuhelvetes trevlig båtfärd blev det iallafall, samtliga passagerare blev dock bestulna på några hjärnceller var. :birp
Den intressanta delen är inte då vi satte oss i det "otroligt slitna tåget" i 12 timmar (sovkupe) eftersom "gänget" ganska snart bestämmer sig för att "utesluta" sura-pelle ur kupen. Sura-Pelle söker tröst o hamnar inne hos ett par töser som får ordna med kudde o nalle...
Väl framme o Krakow, hotellet som aldrig har sett en fin dag var en förolämpning mot arkitektur!! Fruktansvärda färger i korridorrerna... Men vad gör egentligen det när man bara har en lya att förvara kläderna på???
Första kvällen bestämmer sig Sura-Pelle och ruben för att bli "radar" Denna bestämmelse fyller in ty Sura-Pelle har lite svårt att få klämm på vad som egentligen hände när.
Men att vi gjorde oss en fin liten barrunda (5-6 barer) samtliga i gruppen blev fullla. Åke tog i akt att förklara att Microsoft var något "Internationellt multimega företag med goda marknadsförare" Ja... diskutionen var intressant iallafall. (Åke ses senare samma kväll dyngrak) Sura-pelle gjorde inte heller publik besviken utan gick alljämnt snett o vint o tyckte att välrden var helt underbar.
För att komma till saken så, var Sura-pelle precis skett-kanon samtliga dagar av resan. Priset som var en smula högt låg på ca 3-6 sloty (ca 6-15 kronor) Så att Åke blev full ytterligare några dagar var till allas förtjusning. En förfest får åke Iden att han skall "fräscha upp sig för brudarna" Personen i fråga ställer sig o tvålar in sin "manliga kropp" med löddrande tvål. Samtidigt smider resterande av gruppen planer om att detta resultat av en mutation skall bevaras åt eftervärlden. Utfallet blir att Sura-pelle överaskar Åke i duschen och hinner med två st plåtningar av något som.... föreställer något. (ivilketfall så var det inte min kamera utan börjes, min kamera däremot snodde Åke för mig hela veckan) Buhuhuuu....
Efter att ha gjort vissa besök i Auschwiz (Där Åke gör Hitler hälsning) så skall det ut o partajas med polska studenter!
Åke träffar en hel skön Irländare (tycker han) eftersom dessa inne på discot skapar en ganska kärleksfull stämning tillsammans. Ingen kunde undgå dessa båda killars kärlek för varandr..... Hmm.. (De båda skyllde på att de hyllade någon tillsammans, en fotbollspelare, men jag vågar antyda att Åke älskade honom och tog med honom på hotellrummet, Sitt egna hotellrum han fick efter ett par dagar) Stackarn stod ju inte ut med en knackefull Sura-pelle utan fick ett eget rum.. :birp
Lyckligtvis satte jag aldrig min tass i hans lya... Lär ha varit gaymusic & halvnakna pojkar. Men det är hitills bara obekräftade rykten!, utredning pågår.
Nåväl... Det lär finnas en hel del fler detaljer som skrivande har helt glömt bort, men sköj som satan var det Skrivande själv gick ner hela 5 kilo under denna vecka, förtärde mellan 30-40 liter öl på krogen. Samt att Sura-pelle lyckades med sitt uppdrag, att supa Åke fuller...
Åke var full i vad jag minns 3 eller 4 dagar i följd! Nytt personligt rekord! :birp
Sura-Pelle var lite grövre & söp samtliga dagar + att han firade hemkomsten på traditionellt vis :bire
Om Åke fick iväg något vykort till vänner på nätet är i dagsläget helt oklart, besked väntas imorgon.
Nåväl, Del Pero.... Du har här nu fått en avhandling av vad som skedde där nere, för ytterligare detaljer hänvisar jag till mig och jag kan tänka mig att druffsen Åke skall tillägga massa bjäffs. Men jag tycker ändå att jag framställd denna vecka opartiskt o neutralt... :l
Nu skall iallafall Sura-pelle sova...
ytterligare information om smaskigare detaljer kan tänkas publiceras, dock ej i dagsläget.
Skrivande önskar samtliga läsare en behaglig och lugn framtid!
§e