webForumDet fria alternativet

Grattis Lunarworks

Medier & press

50 svar · 1 241 visningar · startad av skyman · sida 2 av 3

Frågan, av skyman

<http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=020517-CS38>

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

LAMP> vem ska betala min hyra då?
jag får väl inte in pengar under tiden jag utvecklar?

både snabbare, trevligare, seriösare och mer i min smak: http://www.edebro.net :)

Medlem sedan mars 2002777 inlägg

Hyran har väl de som utvecklat lunarstorm också fått betala själv en gång i tiden innan sidan blev vinstdrivande.

Inloggade medlemmar: 7 st. wow, jag kan kommunicera med hela 7 likasinnade ;)

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Hyran - ja du jag vet inte, kan inte historien bakom lunar...
7 st. wow, jag kan kommunicera med hela 7 likasinnade
Bättre det är 14.000 galna fjortisar ;)

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

det är bara att gratulera dom, måste avsläja att jag hade gärna suttit i lunarworks sists =)!!! tänk vad mycket pengar gaahhh

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Ursprungligen av skyman **LAMP> vem ska betala min hyra då?
jag får väl inte in pengar under tiden jag utvecklar?

både snabbare, trevligare, seriösare och mer i min smak: http://www.edebro.net :)**

Kanske något snabbare, men sen försvann dina argument rakt ut i kosmos. :o

Trevligare? Fult och tråkigt när det inte är några färger.

Seriösare? Blir en site seriös när medelåldern stiger till 25 och det finns 30 olika forum för diverse IT-relaterade ämnen och 5 stycken andra forum? :o
Var inte du med på att det var mångfalden som gör allt trevligt? :q

Mer i din smak... det ska jag inte lägga mig i, men jag måste säga att om du tror att Lunarstorm bara består av 800.000 fjortisar så är din världsbild ganska skev. Detta måste i såna fall betyda att Sveriges befolkning ligger en bra bit över 30 miljoner eller att mognaden hos alla under 45 ligger på en nivå i klass med 14-åringar.

Jag föredrar nog trots allt att diskutera svenska landslaget med 300 fjortisar än att snacka hårdvara med hela 7(!) aktiva nördar på Edebro.

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Hyran har väl de som utvecklat lunarstorm också fått betala själv en gång i tiden innan sidan blev vinstdrivande.

Hmm har starkt for mig att dom gick pa LBS, med bidrag fran staten och allt :e , nar dom utvecklade dom storsta bitarna... Richard ar iallafall inne och skriver titt som tatt om sitt skotebarn Lunar... Bland annat fick alla LBS intramedlemmar igar ett fantastiskt :OO forhandserbjudande om CDn "Lunarparty" http://lunarparty.nu/ ....

Jag ar inte medlem pa Lunar och vet knappt vad Lunar egentligen innehaller men kan i vilket fall tycka att det ar kul att ett vanligt gang "Svenssons" kan bygga ihop nagot som drar sa mycket folk som Lunar faktiskt gor. Jag skulle ocksa vilja ha ett community med hundratusentals anvandare! ;)

Oavsett om det handlar om en "serios" nyhetssajt eller ett community som Lunar sa kan jag tycka att det ar kul for dom som varit med och skapat "sajten" att fa lite heder. I Lunars fall sa handlade det ju inte om heder for deras nagot udda tillagg av ord till det dagliga Svenska spraket. ;) En del av motiveringen lod...

- Oavsett vad som händer med Lunarstorm framöver har bolaget genom att sprida Internet till nya människor gjort en insats som kommer att bestå lång tid framöver, säger Erik Hörnfeldt.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

word annesophie!

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Wee! De släpper Lunarpartyskivan på min födelsedag! :D Kanske nåt att önska sig? ;)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

*skrattar för sig själv*

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Lunar s*g*r. :P

Lunar r*c*a* §e

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Själva Lunarstorm är ju rätt bra! :)
Jag är medlem där, men mest för att "hålla kontakten" med redan existerande kompisar (har visserligen inte loggat in på ett tag men ändå).
Det är alla dessa produkter runt omkring jag är lite skeptisk till. Det verkar nästan som Lunarstorms ända uppgift är att vara dragplåster för de. :i
Men visst, vill de tjäna lite pengar så bryr jag mig inte. :)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Lunarstorm blir så seriöst som man gör det.

Säger ni att Lunarstorm bara består av en masa fjortisar som förstör språket så säger jag: Vad fan gör ni inte här? Vad är skillnaden att snacka skit här som att snacka skit på Lunarstorm. Gillar ni inte stället så håll käft istället. Så fort ni hör ordet Lunarstorm så kommer klagandet. Om någon frågar er om vad ni tycker, då kan ni svara, men varför inte vara glada för Lunarworks istället? Är ni så avundsjuka eller?

Jag kan gå över till edebro eller vad det hette, så fort du kan få lika många av mina kompisar dit, vi kan snacka om samma saker som jag kan där och fortfarande få det att gå lika snabbt när edebro har 35 000 inloggade medlemmar. Lycka till

Tillägger; hur många par har edebro lyckats para ihop detta året? Inte så många kan jag tänkta mig...

Jag har snackat med många och har även kompisar som träffat sin pojk respektive flickvän på Lunarstorm.

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Ursprungligen av @nders Borde inte Lunarworks tilldelas det Stora Språkförstörarpriset?

Word lillgrabben! :e

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

DWord :e

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Det som irriterar mig mest med Lunarstorm är att alla mer eller mindre halvt hjärndöda personer - ja, idioterna (typ 50% av skolan ;)) - som blockerar datorerna med sina feta arslen och försöker skapa sig ett liv där när de totalt misslyckats IRL ...

Ursprungligen av Okkido **Lunarstorm blir så seriöst som man gör det.

Säger ni att Lunarstorm bara består av en masa fjortisar som förstör språket så säger jag: Vad fan gör ni inte här? Vad är skillnaden att snacka skit här som att snacka skit på Lunarstorm. Gillar ni inte stället så håll käft istället. Så fort ni hör ordet Lunarstorm så kommer klagandet. Om någon frågar er om vad ni tycker, då kan ni svara, men varför inte vara glada för Lunarworks istället? Är ni så avundsjuka eller?

Jag kan gå över till edebro eller vad det hette, så fort du kan få lika många av mina kompisar dit, vi kan snacka om samma saker som jag kan där och fortfarande få det att gå lika snabbt när edebro har 35 000 inloggade medlemmar. Lycka till**

Tummen upp både för annesophie´s inlägg och detta!

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Det är bara att inse att Lunarstorm är som messmör: "antingen är du med oss eller så är du mot oss". ;)

Viking, och du hade inte lunarstorm varför.... ?

281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
155 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)