Ja, efter en hård kamp var det dags att döda årets första geting!
Slaget med en tidning träffade inte riktigt men det räckte för att getingen skulle förlora flygförmågan.
Sedan var det bara att fortsätta tortyren men den skriver jag inte om för den finns småbarn här! :OO §e §jr ;)
Så, hur många getingar har ni slagit ihjäl än så länge? :p
Hatar mygg som kommer när man ska sova. :l
*bzzzzzz**bzzzzzzz*BZZZZZ*Vift, vift*bzzzzzz*BZZZZZZZ*Ännu mera vift*[1]*bzzzzz*....
Och så håller det på ett bra tag! :l
Däremot har jag fått årets första geting bett idag... men nej nej... det var inte getingens fel. Den satte ju sig bara i min nacke och ville tydligen sitta kvar där x(
asså! getingar är djävulens undersåtar i förklädnad. jag riktigt hatar getingar. Jag hatar deras ljud, allt, hela deras existens.
med detta kanske ni förstår att jag jagar varenda geting jag ser :e
kan också tillägga att jag fotograferade blommor i vår trädgård häromdagen.....jag kunde inte få en lugn stund p.g.a alla getingar och visserligen en o annan humla. :/
Japp, och hundar bits, katter rivs ,fåglar väsnas, hästar både sparkar o bits, osv.osv...........
F*n det finns elaka djur överallt!!
Jo, men hundar är för stora för att döda(och för söta, oftast), katterna brukar vara så gosiga så dom får ríva lite ändå, fågelkvitter är härligt(oftast), hästar är jag aldrig i närheten av. :p
Sen gillar jag inte att ha en surrande geting som man aldrig vet om den blir arg runt omkring mig. :l
Man blir ju lite nervös.... :p
Getingar och humlor = Sommarens små jävlar. §jr
Myggor och flugor på andra plats!
Det enda getingar och humlor gör som är bra är att göra sånt där pollengrejs ;) annars är dom bara jobbiga. :p
Hehe. stora nattfjäriller är värst att få i visiret, *splatt*, så ser man inget annat än gul sörja.
Eller lite mera på höstkanten, knotten ligger så tjockt på hoj och visir så man skulle behöva rakaparat.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e