Fv02, hur mycket koffein har du i kroppen just nu? ;)
Mönstra och sådant
39 svar · 836 visningar · startad av Nickemannen · sida 2 av 2
Frågan, av Nickemannen
Hoppas det inte är jobbigt bara ;).. skall dit om 10 minuter Någon som har någon erfarenhet av lumpen? någon som var på något bra ställe?
Läs frågan i sin helhet →Mest troligt mer än rekommenderat gränsvärde! :e
Jag är supernöjd nöjd med att jag gjorde lumpen. Kan faktiskt inte komma på något negativ överhuvudtaget.
Eftersom inte alla klarar av att göra lumpen (fysiskt eller mentalt) så är det en merit.
Jag fick bl.a. sjukvårdsutbildning vilket varit meriterande när jag sökt jobb.
Varför inte göra som min bror?
Han skrev bl.a att han hade muskelsjukdomar, DAMP, nervproblem så när han skulle därifrån så frågade dom honom om han behövde hjälp tillbaka till skolan! :e :birp
Han skrev bl.a att han hade muskelsjukdomar, DAMP, nervproblem så när han skulle därifrån så frågade dom honom om han behövde hjälp tillbaka till skolan!
HAHA :e Helt rätt!
ser att ni snackat en del sedan jag stack......!!!
jag blev iaf flygbas jägare, får 63 kr om dan
plus mat och logi.... och jag får 45000:- kr vid utförd tjänst =)... hur många lyckas spara ihop 45000:- kr när de har lägenhet och måste käka jobb på 15 månader? (när de precis börjat jobba)
45 000 kr :q
Nu mer får man en hel del pengar när man muckar, det beror på hur länge man ligger inne. Jag ligger 10 månader och får nånting på 20 lappar.
Fick du 45000 vid muck...
45000:- det är extremt bra det...
När jag muckade från Kustjägarna -96 fick jag nått på
12000:- tror jag...
En jäkla skillnad... :(
Det kom en höjning nu i början av 2002, eller så var det nu i sommar den skulle komma. :)
Om jag inte minns fel så hade vi 22:-/dag och muckarbidrag på 1500:- :(
Ja, men du är ju hur gammal som helst. Omvandlat till dagens penningvärde blir väl det en tusenlapp i dagsersättning och massor av tusen i muckarbidrag. :e
@nders>> :e :e
reglerna ändras nästa månad =)... synd för dom som muckar denna månad haha
Nej, men jag kommer att få när jag muckar om 2 år.,... låter långt ifrån nu
45000:- :o
Se där - ännu ett skäl att göra lumpen. :)
Humm. jag fick inga pengar när jag muckade efter 11månader :l
47000:- delat på 12 månader = 3920:-/månaden vilket är att jämföra med en städerskas lön i Lettland!
När mina jämngamla låg i lumpen hade jag 12 000:- efter skatt/månad ungefär.. Det är väl ca 18 000:- i dag ungefär!
Skulle inte ha haft stora bekymmer att spara ca 8 000:-/månaden då om jag ville, men det ville jag inte! :e
45000 i muckarbidrat?? Herrejävlar...
En annan hade 40 spänn om dan, men eftersom man var ledig mycket fick man förplägnadsersättning på typ en femtilapp per dag enligt Kronans underbara logik om att man måste köpa sin mat själv då... :e
Fast å andra sidan fick jag bara 4000 när jag muckade den 8 december 1995... ;)
När mina jämngamla låg i lumpen hade jag 12 000:- efter skatt/månad ungefär.. Det är väl ca 18 000:- i dag ungefär!
Men så kan du inte vara med dina kompisar och snacka lumparminnen heller. :p