hehe, snart ska jag uppgradera till 2.0 ... 1.9an känns så väldigt tråkig nu :l
...borde skrivas med punkt!! Så idag om ca 23h kommer jag ut i ny version - 3.1 :D :D :D Mkt bättre än 3.0 om jag får säga det själv *hehe*
Celia
35 svar · 916 visningar · startad av celia
...borde skrivas med punkt!! Så idag om ca 23h kommer jag ut i ny version - 3.1 :D :D :D Mkt bättre än 3.0 om jag får säga det själv *hehe*
Celia
hehe, snart ska jag uppgradera till 2.0 ... 1.9an känns så väldigt tråkig nu :l
Helt rätt celia! Varje ny version innebär en uppgradering till något bättre. :D
Grattis i förskott förresten. :)
Fetgrattis i förskott! :)
Själv trivs jag helt OK i version 1.9, men när 2.0:an kommer så är ju den mycket stabilare! Plus väldigt full de första dagarna efter releasen! ;)
Grattis
3.1:an funkar lika bra som 3.0:an kan jag informera om.. Men version 1.7 var den enklaste att konfigurera.
1.1 var det lite bekymmer med om man jämför med 2.5 & högre...
Grattis! :D
Passar på att länka till en tråd angående versionsnumrering.
1.1 var det lite bekymmer med om man jämför med 2.5 & högre...
Jo, de tidigare versionerna brukar ha en del barnsjukdomar... ;)
Mvh,
@nders: Du har fattat fel.
@nders --> :e
Då är jag med andra ord version 2.1 build 2. Vilken månad fyller jag år? :)
Det konstiga med din teori celia är ju bara att programvaror ofta blir bättre och mer anvancerade ju högre versionsnummer de har. Det skulle ju inte riktigt stämma.
Visst skulle version 2.5 vara mer avancerad än ver. 0.3 men ver. 8.7 skulle nog innehålla en hel del buggar. §jr
För att inte tala om V 12.3 :e
Jag tycker nog att liknelsen mellan ålder och versionsnummer fortfarande stämmer bra. Vem fortsätter att utveckla en programvara hur länge som helst? Efter ett tag inser utvecklarna att det måste till en helt ny version av programmet och slutar utveckla det gamla.
Kan man tänka sig att man blir bättre och bättre upp till version 6.5 kanske? Efter det har man inte en chans att konkurrera med version 2.0 av det nya programmet. :x
I tråden som @nders länkade till:
en liten uppdatering 0.1 snäpp, efter en stor uppdatering med extra funktioner så ändrar jag till närmsta heltal
Kan nog stämma mycket bra! :e
Hm, jag är en halvgammel version 1.5 som kommer att uppgraderas i december ...
Jag når den så eftertraktade releasen 1.8 om en månad. :D
Om man ska sätta versionsnummer a la Microsoft ska man väl gå över till årtal när man börjar bli lite missnöjd med siffrorna.. ;)
-> Celia
Grattis! :)
-> Web-Tor
Visst skulle version 2.5 vara mer avancerad än ver. 0.3 men ver. 8.7 skulle nog innehålla en hel del buggar.
Det är väl precis så det är! ;)
GRATTIS :bire
Congrats! :e
Själv är jag uppgraderad till version 1.8. Snart ska jag också installera ett nytt plugin! Driverslicenseplugin, kallas det tror jag... ;)
En sak är säker. Det är mkt svårt att ladda ner det från nätet. Så därför köper jag en licens :e :e
Gratulerar förresten! Glömde det! ;)
På tal om plugin:s.. jag har beställt en klassmodul till min version. Modulen heter "kvinna" och är av samma version som jag, dvs 2.1 build 2. :e :)
Jag inväntar fortfarande svar på mitt anrop från modulen och skall snart träffa modulens tillverkare. (:OO föräldrarna alltså).
Modulen har ett antal inbyggda funktioner såsom getFood(), doSyKlader(), playSoccer() och ett gäng andra användbara sub:ar. :e
Av erfarenhet kan jag meddela att flera utav de funktioner som anges för modulen "kvinna" ofta buggar när man som bäst behöver dom.
Ett exempel är getHorny() som ibland verkar fungera på någon slags random och kan generera obegripliga felmeddelanden. Funktionen getFood() kan även den ge felmeddelanden såsom "Kan du göra själv!"