Någon som skall in och kolla... Jag kommer nog vara så illa tvungen då jag måste handla kläder hela dagen.
Hoppas ingen stöter på mig bara ;)
12 svar · 509 visningar · startad av Rinaldo
Någon som skall in och kolla... Jag kommer nog vara så illa tvungen då jag måste handla kläder hela dagen.
Hoppas ingen stöter på mig bara ;)
Gay-parad?! I Stockholm? Har du blandat ihop begreppen nu eller?
Den enda parad jag känner till som går av stapeln idag är Quarnevalen och det är inte direkt en gay-parad...
sgtpepper; Jag tror Rinaldo ska vandra på gatan, kanske hänger hans kompisar på och vips har ni en gay-parad i sthlm ;)
Okkido: Aha, jag förstår :). Då får Rinaldo och hans gay-parad hålla sig borta från området kring Valhallavägen och Sveavägen annars kanske hans parad krockar med Quarnevalståget :e.
hihi :e
Usch, sluta snacka om Quarnevalen!
*bläddrar buttert i Bruxen och drömmer om att ha stått utmed Valhallavägen vid 14:08 idag* :(
ahh... mixup.... trodde det var idag det var gay parad....
Tyckte inte det var lika roligt som för 3 år sen... Fast formel1 bilen var klockren... och deras alkoholvanor ;)
Studentkarneval: :x
Reefer: Jo, det är ju otroligt fånigt med kreativt folk som driver med och ironiserar över sin samtid. ;)
Ursprungligen av :stefan: Reefer: Jo, det är ju otroligt fånigt med kreativt folk som driver med och ironiserar över sin samtid. ;)
Anordna karneval för att supa skallen av sig och jaga brudar är inte riktigt samma sak som att "ironisera över sin samtid"
Nja, huvudsyftet är - åtminstone med Quarnevalen - själva tåget där det ironiseras våldsamt.
Samma sak med Lundakarnevalen där det finns allt från Spex, Revy och Kabaré till ett uppbåd av artister, ett karnevalståg (naturligtvis) och renodlad cirkus.
Visst finns det fester som mer eller mindre går ut på att dra i sig så mycket sprit som möjligt, men att dra alla över samma kam är uppåt väggarna felaktigt.
Jämförelse: På Absolut Gotland förra helgen konsumeras det en hel del bärs och det band som uppträdde var Smaklösa (inget ont om dem för all del).
På Lundakarnevalen är det Timbuktu, Hardcore Superstar, E-type, Motorhomes, Weeping Willows, Fattaru, Petter, Lambretta med flera.
Lundakarnevalen är bra mycket mer än att "supa skallen av sig och jaga brudar".