webForumDet fria alternativet

Gay-Parad

Småprat

12 svar · 509 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Någon som skall in och kolla... Jag kommer nog vara så illa tvungen då jag måste handla kläder hela dagen.

Hoppas ingen stöter på mig bara ;)

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Hoppas ingen stöter på mig bara

Det är nog ingen fara för det §e

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Kan de inte ordna en straight-parad också :q

*eller vore det mobbing? ;) *

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Gay-parad?! I Stockholm? Har du blandat ihop begreppen nu eller?

Den enda parad jag känner till som går av stapeln idag är Quarnevalen och det är inte direkt en gay-parad...

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

sgtpepper; Jag tror Rinaldo ska vandra på gatan, kanske hänger hans kompisar på och vips har ni en gay-parad i sthlm ;)

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Okkido: Aha, jag förstår :). Då får Rinaldo och hans gay-parad hålla sig borta från området kring Valhallavägen och Sveavägen annars kanske hans parad krockar med Quarnevalståget :e.

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

hihi :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Usch, sluta snacka om Quarnevalen!

*bläddrar buttert i Bruxen och drömmer om att ha stått utmed Valhallavägen vid 14:08 idag* :(

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

ahh... mixup.... trodde det var idag det var gay parad....

Tyckte inte det var lika roligt som för 3 år sen... Fast formel1 bilen var klockren... och deras alkoholvanor ;)

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Studentkarneval: :x

Reefer: Jo, det är ju otroligt fånigt med kreativt folk som driver med och ironiserar över sin samtid. ;)

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Ursprungligen av :stefan: Reefer: Jo, det är ju otroligt fånigt med kreativt folk som driver med och ironiserar över sin samtid. ;)

Anordna karneval för att supa skallen av sig och jaga brudar är inte riktigt samma sak som att "ironisera över sin samtid"

Nja, huvudsyftet är - åtminstone med Quarnevalen - själva tåget där det ironiseras våldsamt.

Samma sak med Lundakarnevalen där det finns allt från Spex, Revy och Kabaré till ett uppbåd av artister, ett karnevalståg (naturligtvis) och renodlad cirkus.

Visst finns det fester som mer eller mindre går ut på att dra i sig så mycket sprit som möjligt, men att dra alla över samma kam är uppåt väggarna felaktigt.

Jämförelse: På Absolut Gotland förra helgen konsumeras det en hel del bärs och det band som uppträdde var Smaklösa (inget ont om dem för all del).
På Lundakarnevalen är det Timbuktu, Hardcore Superstar, E-type, Motorhomes, Weeping Willows, Fattaru, Petter, Lambretta med flera.

Lundakarnevalen är bra mycket mer än att "supa skallen av sig och jaga brudar".

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)