Jag hade kul och skickade SMS till en i klassen på vägen hem från Örebro. Hon fattade inte att det var jag förrän efter ett antal SMS ;)
Felringning
28 svar · 1 074 visningar · startad av celia · sida 2 av 2
Frågan, av celia
Nån ringde och pratade in på min telefonsvarare idag: "Eh jaha... jag trodde att jag hade ringt till VITRYSSLANDS konsulat men det verkar som det är fel nummer, jag slog nr xx-xxxxxxx. Om det ändå är rätt nr så ring mig på nr........." Kollade upp numret till konsulatet men det är inte ens nära mitt.... mysko! Känns lite som ett dåligt omen inför hockey ikväll när de snackat om att Tyskland kan
Läs frågan i sin helhet →Jag har vardcentralens gamla nummer....mmm det sager val allt. ;) Behover ni tid sa bara ring mig......garanterar dock ingen halsosam utgang efter behandling! :e
For sakert 6 ar sedan ringde det hemma hos mig klockan 3 pa natten och i luren fick jag en kvinna. Hon hade en stark asiatisk brytning och lat otroligt radd...och upprepade bara "give me the message". Jag forsokte forklara att hon "hade nog ringt helt fel for jag hade inget meddelande"...men hon bara fortsatte. Jag lade pa och hon ringde upp. Detta pagick under 2 timmar, ca 20 uppringningar, och hon lat mer och mer skarrad varje gang. Tillslut lade hon till ett ynkligt "pleeeeaaase"...
Hade ingen nummerpresentator sa jag fick aldrig reda pa vart hon ringde ifran...men det var laskigt som attan!
Jag får massor med felringningar, både hemma och på mobilen. Hopplösa nummer att komma ihåg båda två, och uppenbarligen är närliggande nummer hopplösa de med. Idag hade jag mobilen avstängd ett par timmar, och fick SMS om att jag skulle ringa ett för mig helt okänt nummer. Antog att det var en felringning som vanligt, men det var om ett jobb jag sökt. Jag ska på intervju på måndag. Hurra!
Jag har oxå upplevt måååånga felringningar. Tydligen så är det någon tjej som uppger mitt nummer när hon hyr film, i skolan, till vänner, folk på krogen. Det är alltså ofta folk som ringer och vill ha tag på denna tjej......extremt joobbigt ibland.
Jag har ett nummer som är snarlikt en bilverkstads nummer i stan och det kan resultera i ganska roliga samtal. Här är ett av dem, då en hyperaktiv norrlänning ringde upp:
*ring ring*
-"Ja, det är Stefan."
-"Ja tjääänare Conny, hu va hälgen för di!?"
-"Eh.. va.. det var väl bra.."
-"Skönt o höra! Du, ja bähöver ungefär 25 styck av den däringa [valfritt fackligt mekaniker-ord] och tre [upprepa fast med andra siffor i slutet], kan duh fixa dä tro du?
-"Men du har nog ringt fel nummer, jag är inte Conny."
-"*tystnad* Ä du int Conny?"
-"Nej. Jag heter Stefan och du har nog ringt fel nummer."
-"Men vafan saru int dä för då?!"
-"Därför att jag inte hann innan du började prata.."
*klick i andra änden*
Han blev högst irriterad i andra änden när jag inte var Conny.
Jag brukar bli uppringd på fredagar o lördagar av mysktiska folk som typ alkisar. fett med bonus där ;)
Det finns saker som är otrevligare än felringningar...
Om man mot all förmodan inte inställer sig i skolan klockan 08.45 så blir man fett utsatt av några ljusskygga klassmedlemmar. Prick klockan 09.00, när man ligger hemma och sover som godast, då ringer det i telefonen. Antingen så låter de telefonen ringa tills man lyfter på luren, varpå de slänger på direkt, eller så förställer de sig som "Bernt från Televerket". Sedan ringer telefonjävelen hela morgonen, ända fram tills att man tar mod till sig och drar ut jacket...
Tro fan att man inte skolkar så mycket längre, man får ju ändå inte sova när man är hemma...
Har inte haft några riktigt roliga felringningar men dock en sak brukar ofta hända vilket är störande.
Min pappa äger en VVS- och elplaneringsfirma (glamoröst som bara den...) och eftersom jag tydligen låter väldig lik honom på rösten så misstar alla mig för honom och börjar prata flera minuter i streck om att deras oljebrännare krånglar. Blir ju ganska pinsamt då man måste säga att det inte är mig som de ska prata med. Ännu värre är det när det ringer finnar som babblar på lika länge och man vet inte riktigt vad man ska säga så då lägger man bara på... :)
Sedan ringer det ju förstås en bunt med finska försäljare som vill sälja försäkringar eller barnböcker och sådant kan man bli stressad på.
Sedan början av april har jag varit ledig måndagar och fredagar från skolan. Jag har märkt att varje måndag och fredag blir det minst 2-3 samtal hem till mig. De försöker hyra släpvagnar eller har allmäna frågor om Statoil i Trelleborg.
För några år sedan hade Loa Falkman väldigt liknummer som oss. Bara att han har 08 som riktnummer och vi 040 som riktnummer. Missade man det där med riktnummret eller sket i det hände det ofta att aftonbladet och tidningar samt Loa Falkman kompisar ringde hem här, som man lätt kan konstatera, roligt de 5 gångerna, men efter 80-90 gånger i minuten blir det jobbigt.
Men när någon ringer och busringer är bäst, när man går på det.
För ett tag sedan ringde en tjejkompis och sa att hon kom från NRJ och hon såg min anmälan till "Skrik och bli rik", jag sa jaha, och tänkte (här kan jag tjäna pengar utan att ha anmält mig) så hon bad mig skrika och jag skrek som bara den. Glad som fan berättade jag det för henne helgen efter, hon och hennes kompisar har nog aldrig skrattat så mycket innan, de låg på golven, och jag blev lite röd. PINSAMT!!