Det började ringa en kille från Stockholm, som tydligen jobbade på något tryckeri med nattryckning. Första gången var kl 03:45 yrvaket svarade jag och trodde något hade hänt i familjen, hallå sa killen du skall jävlar inte få sova sa han som inledning.
- Vadå vad är det här?
- Du har ju snott min telefon, jag ringer på mitt nummer, sa han.
- Lägg av sa jag, jag har haft det här numret i flera år.
- Skitsnack din jävel sa han, snart vet jag vem du är då jävlar ska jag ha tillbaka min telefon.
- Sluta! Kolla numret du har ringt fel, så sluta nu........bl.a bl.a.
- Du har inte hört det sista från mig....klick.
Nästa natt ringde det klockan 03:10.
- Hallå...(gäsp)
- Du skall ge mig tillbaka telefonen din *****
- Lägg av nu, kolla numret du slår, du är helt fel.
- Hotelser, hotelser, hotelser.....klick.
En timme senare ringde det igen, nu hördes bara tryckpressar och en del röster i bakgrunden, tydligen hade han kommit åt återuppringning medan telefonen låg i tryggt förvar i någon ficka.
Jaha, visslade ett par ggr men ingen reaktion så vad göra......ja han är ju inte speciellt trevlig tänkte jag och la telefonen utan att stänga av den på bordet och somnade om.
Klockan 07:00 så hörde jag fortfarande folk i bakgrunden som snackade så den fick fortsätta att vara på.
När jag kom till jobbet så behövde jag telefonen men väntade ändå till klockan 09:00 innan jag bröt samtalet §e
Nästa natt så hade jag inte telefonen på av förklarliga själ, när jag satte på den på morgonen så hade jag två meddelanden på mobilsvaret, hmmm.
Lyssnade av det första, tryckpressar inget annat, telefonen hade väl ringt upp igen. Lyssnade på det andra, ja rätt gissat tryckpressar. Nu vet jag inte hur lång tidsperiod som mobilsvaret godkänner men jag tröttnade efter 20 minuter och tog bort dem, men det var nästan två timmar mellan "meddelandena" så killen blev nog av med 4 timmarssamtalstid igen.
Så här fortsatte det ett par dygn till sen tröttnade jag och ringde upp honom efter lunch.
- Antingen har du fett bankonto eller också ringer du från firmans telefon, jag struntar i vilket för jag får bonus varje minut jag är uppringd. Men nu har du varit uppkopplad mot mig i minst 20 timmar och förmodligen snackat med min telefonsvarare lika länge. Så nu är resten upp till dig, det här kallas trakasserier, nu har vi båda kvitton på ditt beteende så slutar du inte så blir det ett polisärende.
- Tystnad - hmmm - jag kan inte min nya telefon riktigt - jag kan inte låsa knappsatsen, den går tydligen igång i fickan. Jag visste inte det.
- Bra sa jag, nu vill jag inte höra av dig en gång till. Vilket ej heller skedde.
Kom och tänka på en sak, det är väl ingen här som jobbat på ett tryckeri i Stockholm va :q :P