webForumDet fria alternativet

Felringning

Småprat

28 svar · 1 078 visningar · startad av celia

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg
Frågan#1

Nån ringde och pratade in på min telefonsvarare idag:

"Eh jaha... jag trodde att jag hade ringt till VITRYSSLANDS konsulat men det verkar som det är fel nummer, jag slog nr xx-xxxxxxx. Om det ändå är rätt nr så ring mig på nr........."

Kollade upp numret till konsulatet men det är inte ens nära mitt.... mysko! Känns lite som ett dåligt omen inför hockey ikväll när de snackat om att Tyskland kan bli ett nytt Vitryssland :l Nån annan som fått konstiga felringningar?

celia

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Nån annan som fått konstiga felringningar?

Har blivit uppringd av en faxmaskin några gånger (fråga mig inte hur) som pipit i luren. Det värsta var för några år sedan då den ringde varje morgon kl. 09:15 i en vecka eller åt det hållet... inte trevligt :x :e

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

För någon månad sedan blev jag uppringd av någon som pratade ett för mig främmande språk. Jag försökte prata engelska med henne, men hon förstod inget, så jag lade på. Därefter var jag borta något dygn. När jag kom hem hade hon talat in ett flertal meddelanden på telefonsvararen i samma konstiga språk. Sedan tog jag emot ett till samtal från henne. Då kunde hon plötsligt engelska. Hon sökte en kusin som hon inte hade mött på åtta år. Han skulle visst ha haft det nummer som jag har nu. Jag förklarade för henne att jag omöjligen kan veta vem som har haft numret tidigare, men hon verkade inte tro mig. Hon tyckte jag skulle säga till kusinen att hon hade ringt. :l

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

*asg*
:e

Jag brukar också få felringningar av personer som inte kan svenska, men bara på mobilen. Skumt.

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Hehe, skoj :)

Själv har jag bara fått utländska samtal som varit till rätt nr. Konstigt va?

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Själv har jag bara fått utländska samtal som varit till rätt nr. Konstigt va?

Hm, njä? Det betyder väl att det är till dig samtalen ska gå? :)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

För någon månad sedan fick jag en felringning på jobbet av en kvinna som på rösten lät att vara i fyrtioårsåldern. Denna kvinna, som f.ö. visade sig vara lite mentalt utmanad om man säger så, sökte en Anders som jobbade på ett av grannföretagen i huset.

Inte jag. Kvinnan hade träffat denne Anders på krogen. Inte mig då alltså. "Men du kanske kan hjälpa mig ändå!". Jag försökte förklara för henne i ungefär fem minuter att jag inte var rätt Anders, att jag inte visste vem rätt Anders var, och att jag inte heller på något annat sätt kunde hjälpa henne.

Kvinnan verkade helt oförmögen att avsluta ett samtal, och bedyrade att hon fått numret av nummerupplysningen. Inte för att nummerupplysningen ger ut internanknytningar, men visst. "Men, är det inte någonting du kan göra för mig ändå?", "Du kanske är rätt Anders fast du inte vet det" och den underbara avslutningen (efter ungefär femton minuter av samtalet), "Jaha. Du känner inte mig, och jag känner tydligen inte dig, men vi kan väl vara vänner ändå?".

När jag äntligen fick på luren skakade hela min genomsvettiga kropp, och hela ekonomiavdelningen skakade också av gapskratt. Jag sitter liksom i ett öppet kontorslandskap. Jag kunde inte jobba mer på den dagen...

Jag tror dock inte att det samtalet har så mycket att göra med utgången av kvällens hockeykamp.

Mvh,

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Hehe, just precis...

Nä, nu var jag ju dum

Och?

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Felrigningar är väl inget att jämfört med det jag ideligen får. Telfonen ringer 0,5-2 signaler och jag hinner inte svara, det händer relativt ofta och jag är lika nyfiken varje gång vem som inte törs prata med mig....

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

En gång ringde Bosse från Livsmedelsverket.

Det visade sig att jag inte var Lennart.

Tänka sig.

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

En kompis hade Shells gamla nummer och fick någon på halsen som ville hyra en släpvagn. Inte heller denna person verkade kunna acceptera att det inte går att hyra släpvagnar i vanliga lägenheter utan höll på och snackade ett tag innan han/hon/den/det uppfattade att det inte var Shell. Kul.. :D

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Det ringde en Lars från "gården bredvid" och frågade om hans häst sprungit in hos mig.

Jag sa nej och då sa han "jaha då får jag väl tacka för mig, hejdå". Sen la han på.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Hade för längesen ett nummer som var snarlik Dragörfärjans bokning (båt till Danmark :e ) de första felringningarna tar man väl med ett skratt, sen börjar man boka in folk... §e

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

stoffe-2k: :e :e :e

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

För ett antal år sedan hade jag en flickvän som hade nästan identiskt nummer som en av kinarestaurangerna i stan. Det ringde inte fel så vansinnigt ofta men det var ganska kul att ta emot beställningar de gånger jag svarade. Undrar bara vad dom tänkte då maten skulle hämtas och ingen kände till att det var beställt. ;)

Medlem sedan maj 2001797 inlägg

pace: även jag hade en vän som hade fel inställningar på sin mobil så varje gång han skulle sms'a mig (hyfsat ofta..) så försökte den faxa istället. rätt jobbigt i längden...

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

pace, laidback---> *asg* :D :D :D

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Racerankan --> :e :e :e

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Det började ringa en kille från Stockholm, som tydligen jobbade på något tryckeri med nattryckning. Första gången var kl 03:45 yrvaket svarade jag och trodde något hade hänt i familjen, hallå sa killen du skall jävlar inte få sova sa han som inledning.
- Vadå vad är det här?
- Du har ju snott min telefon, jag ringer på mitt nummer, sa han.
- Lägg av sa jag, jag har haft det här numret i flera år.
- Skitsnack din jävel sa han, snart vet jag vem du är då jävlar ska jag ha tillbaka min telefon.
- Sluta! Kolla numret du har ringt fel, så sluta nu........bl.a bl.a.
- Du har inte hört det sista från mig....klick.

Nästa natt ringde det klockan 03:10.

- Hallå...(gäsp)
- Du skall ge mig tillbaka telefonen din *****
- Lägg av nu, kolla numret du slår, du är helt fel.
- Hotelser, hotelser, hotelser.....klick.

En timme senare ringde det igen, nu hördes bara tryckpressar och en del röster i bakgrunden, tydligen hade han kommit åt återuppringning medan telefonen låg i tryggt förvar i någon ficka.

Jaha, visslade ett par ggr men ingen reaktion så vad göra......ja han är ju inte speciellt trevlig tänkte jag och la telefonen utan att stänga av den på bordet och somnade om.
Klockan 07:00 så hörde jag fortfarande folk i bakgrunden som snackade så den fick fortsätta att vara på.
När jag kom till jobbet så behövde jag telefonen men väntade ändå till klockan 09:00 innan jag bröt samtalet §e

Nästa natt så hade jag inte telefonen på av förklarliga själ, när jag satte på den på morgonen så hade jag två meddelanden på mobilsvaret, hmmm.
Lyssnade av det första, tryckpressar inget annat, telefonen hade väl ringt upp igen. Lyssnade på det andra, ja rätt gissat tryckpressar. Nu vet jag inte hur lång tidsperiod som mobilsvaret godkänner men jag tröttnade efter 20 minuter och tog bort dem, men det var nästan två timmar mellan "meddelandena" så killen blev nog av med 4 timmarssamtalstid igen.

Så här fortsatte det ett par dygn till sen tröttnade jag och ringde upp honom efter lunch.
- Antingen har du fett bankonto eller också ringer du från firmans telefon, jag struntar i vilket för jag får bonus varje minut jag är uppringd. Men nu har du varit uppkopplad mot mig i minst 20 timmar och förmodligen snackat med min telefonsvarare lika länge. Så nu är resten upp till dig, det här kallas trakasserier, nu har vi båda kvitton på ditt beteende så slutar du inte så blir det ett polisärende.

- Tystnad - hmmm - jag kan inte min nya telefon riktigt - jag kan inte låsa knappsatsen, den går tydligen igång i fickan. Jag visste inte det.

- Bra sa jag, nu vill jag inte höra av dig en gång till. Vilket ej heller skedde.

Kom och tänka på en sak, det är väl ingen här som jobbat på ett tryckeri i Stockholm va :q :P

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Kom och tänka på en sak, det är väl ingen här som jobbat på ett tryckeri i Stockholm va

Jag har varit PRAO på ett faktiskt. Men det var långt innan jag skaffade en mobiltelefon. ;)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)