webForumDet fria alternativet

Känner mig ändå inte gråtfärdig...

Småprat

12 svar · 404 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

...bara lite ledsen och nedstämd.

Har just fått veta att 1 kusin dött i en olycka fast jag hade bara träffat honom, rikard, en enda gång. Utifrån det så var han väldigt trevlig och glad...

Min mamma är väldigt ledsen som kände honom bättre och jag får nästan lite skuldkänslor för att jag inte kan dela hennes sorg.

...förvirrad :(

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Beklagar bortgången, verkligen.

Men du bör inte sätta press på dig själv i hur du ska sörja, sånt kommer av sig självt ändå. Om inte annat så genom minnen och tankar... man kan inte sätta några mallar på hur en sorg ska se ut.

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Du kanske inte kan dela din mors sorg, men du kan stötta henne i hennes sorg och lyssna på henne när hon berättar om din kusin. Det räcker.

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

...beklagar... :( *kramar*

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

*kramas också*

Hemskt tråkigt. CyberPet kom med kloka ord, följ dem samtidigt som du följer PeW's ord - sätt ingen press på dig själv att du måste sörja...

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Först beklagar jag sorgen Rinaldo.

CyberPet du är klok som vanligt! Efter dina ord kan jag bara tillägga.
Man kan inte sörja för sakens skull, man sörjer när man behöver bearbeta något som berör en djupt, inte för att stötta någon annan och det vet din mamma.

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Då minns du honom med ett leende
(om inte nu, så efter ett tag)
så blir han glad. :-)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Beklagar sorgen.

Jag säger som CyberPet stötta din mammma och visa att du finns där.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Beklagar sorgen Rinaldo.
Det är aldrig tråkigt när sånt här händer, även om det är en person man nästan aldrig har träffat. :(
Stötta din mamma nu!

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Kan minnas hur det är. Beklagar sorgen för både för dig och din mamma som saknar kusinen. Påminner säkert din mamma om hur bräckligt livet är.

Det är ensamt att inte kunna dela en sorg, men sorg kan bara delas tillsammans med annan med sorg. :(

Förresten gäller båda det alla starka känslor.

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

:(

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

:(

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Det var inte bra :l Min farfar dog för ett år sedan och jag hade träffat honom två gånger - han och pappa kom inte så bra överens. Det kändes inte så bra att inte ha träffat honom ens förrän jag var 13 år :( Min farmor dog när jag var 2, min bror har inte ens träffat henne. Vi har därför mycket lite kontakt med några av våra kusiner på pappas sida, och en träffade jag första gången i somras.

Trist!

280 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)