webForumDet fria alternativet

Vad har hänt med WF?

Småprat

93 svar · 1 507 visningar · startad av Hall · sida 4 av 5

Frågan, av Hall

Här som det tills för några månader sedan var en livlig plats i allerhanda ämnen. Som nu krympts ner till att nästan enbart handla om programmeringfrågor och att skåla med varandra på caféforumet! Vart tog alla vägen?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 2001868 inlägg

Det är ju ganska uppenbart att det blivit ett tramsforum med tanke på frågeställningen och vad det blev för svar!

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Hall, det är klart att det är ett tramsforum, vad skulle det annars vara? Däremot ska det naturligtvis rymmas seriösa diskussioner också, och där är det fritt fram att starta och deltaga i dem som känns intressanta. :)

Jag tycker nog att du har fått ganska bra svar i tråden från folk som faktiskt har lagt ner tid på att tycka till i frågan, men det verkar som att många tycker att det inte är någon mening att bara älta att det var bättre förr.

Din fråga

Vart tog alla vägen?

är svår att svara på eftersom du inte berättar vilka det är du saknar. ;)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Har det funnits en medlem som har hetat alla? isf är det han/hon som Hall saknar. ;)

Hypatia:
Nej det är inte det att det var bättre förr! WF har aldrig fungerat så snabbt och smidigt som nu! Det är väl snarare nivån som sjunkit ett par pinnhål de sista månaderna.

Är det bara ett sammanträffande att detta sker när Aftonbladet börjat ta betalt för sin chatt :P

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Är det bara ett sammanträffande att detta sker när Aftonbladet börjat ta betalt för sin chatt

Jepp... :e

Rikard ljuger, vi har köpt alla som inte vill betala för att chatta på aftonbladet. ;)

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Det är väl snarare nivån som sjunkit ett par pinnhål de sista månaderna.

Det är i cafet du menar eller i hela WF?

frankof:

Det är främst cafét jag menar!

Och tyvärr är det något du får leva med ;) att slänga ut en flamebait så här underlettar inte precis, är väl bara att ignorera när det blir för infantilt?

Kan vi enas om att det blev sämre från och med slutet av februari? ;)

Det tråkiga är ju att det är bara på cafét som det kommer nya inlägg! Tycker bara att det är lite synd när nu allt fungerar så bra med webforum rent fysiskt att det nästan bara kommer upp nya inlägg där folk vill öka på sin statistik!

Hall>> Är det nåt speciellt forum du tycker att du inte har fått svar på någon fråga eller vart vill du komma? :q

SirPeter:
Nej det är ingen frågan som jag ställt som blivit obesvarat!

Vad har hänt med WF?
Lyder ju rubriken på inlägget här. Och då menar jag vad som hänt med de andra forumen förutom Cafét! Eftersom dessa nästan dött ut. Detta frånsett de programrelaterade forumen.

Är det helt enkelt så att vi alla här på forumet är så upplysta och kan allt med datorer och inte behöver fråga någon annan? Eller är det helt enkelt så att de blivit bortskrämda av syrliga kommentarer om de råkat posta under fel rubrik?

Hall>> Eftersom det nuförtiden är så mycket enklare att tala om för den moderator som ansvarar för respektive forum att en tråd ligger fel (genom att klicka på en länk och skriva vart den hör hemma) så tror jag inte att det beror på det iaf.

Jeje det finns väl ingen universallösning på det hela! Och det är väl knappast något vi lär lösa här och nu!

Nope, det är sånt som ger sig allt eftersom. Folk kommer och går här precis som på alla ställen på nätet helt enkelt. ;)

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Fast inte jag! :D

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Nej men Erik, du är ju inte som alla andra... §jr ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag brukar, hör & häpna, komma med en o annan dum fråga lite här o var på wF när jag har nått som jag inte begriper datamässigt eller vad det nu än är.. Jag får dessutom svar som gör att mitt problem löses på ett eller annat sätt.

Sen tramsar jag gärna runt i cafét o jäklas lite med alla som inte tål det.

Så tycker jag att mitt användande av wF är i stora drag, & jag gillar det verkligen skarpt.

Betyder detta att jag använder wF felaktigt eller att den eller de som inte gillar trams i cafét har fel?
Cafét är ett ställe där man beställer in en 12:a asgarv eller snyltar lite på andras.. Ska det va så svårt?

Sen att wF ständigt, med några månader emellan "sjunkit några pinnhål" måste ju betyda att vi snart sjunkit & att råttorna snart lämnar skeppet.. Men eftersom tramsarna som är de största råttorna själva är just råttor så kanske wF kommer att överleva ett tag till.. eller hur det nu blir? ;)

Ta wF som det är eller låt bli wF, så enkelt ser jag det som iaf.

Bire:

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)