celiaMedlem sedan dec. 20012 532 inläggIgår var min familj ute och kollade på majbrasan och sånt. Sen när vi skulle hem passerade vi en busshållplats med ett gäng överklasspensionärer (snajdiga kostymer, italienska lågskor etc). Jag trodde de skulle flytta på sig för min svåger för han körde barnvagnen - men icke! De såg rakt över huvudena på oss, mot nåt oidentifierat långt bort och rörde inte en min......... Vi kom närmare och närmare men de låtsades inte se oss. Min svåger styr rakt mot gubben närmast gatan men han vill fortfarande inte flytta på sig. Barnvagnen har grova däck och är ganska stor så min svåger tar ut en gruvlig hämnd §e Han rände ena barnvagnsdäcket rakt in i hälsenan på gubben!!! Mkt troligt att han fick gå till skräddaren för att laga byxorna §e §e Där fick han, det borde lära honom att visa respekt för små bebisar i barnvagn!! Tycker inte ett dugg synd om honom *hehe*
Visst har min syrra bra smak, att gifta sig med en sådan handlingskraftig man :e :e :e
Celia
hehe :)
Jag brukade lägga två paraplyer med spetsarna framåt i korgen under insatsen. Det var ganska avskräckande för folk framör vagnen. §e
celiaMedlem sedan dec. 20012 532 inläggNicrosoft --> lysande idé!! Ska framföras till svågern :D
Jasså ... var det din svåger.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inläggNej, jag tycker bara att det är extremt fjantigt att skada andra människor och deras egendom bara för att man irriterar sig på dem, och att det är ännu fjantigare att sitta och gotta sig åt att andra gör det.
Äh, det är ju kul!
Bara överklassmänniskor som fnyser åt såna påhitt. :P
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inläggJa, rätt metod hade väl kanske varit att vänligt be mannen ta ett steg åt sidan. Det hade han säkerligen gjort. Om han däremot vägrat hade jag nog också rammat honom med vagnen. :)
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
Bara överklassmänniskor som fnyser åt såna påhitt
Jasså?
Så om jag la mina sista slantar från CSN på en schysst kostym inför examen vore det OK för andra personer att misshandla mig för att jag inte passar in i deras "krets"?
Blah...
Om du hade varit en fattig student hade du nog flyttat på dig och inte bara snorkigt ignorerat barnvagnen och barnvagnsföraren, inte sant? ;)
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Om man inte ens talat med personen kan man ju inte veta vad det är för nån, eller hur. Och oavsett vilket finns det ingen anledning att skada nån bara för att man inte gillar just dennes uppsyn.
Det är ett otroligt barnsligt uppträdande, helt enkelt :l
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inläggSå du skulle alltså tycka att det var OK om någon gjorde så mot dig?