webForumDet fria alternativet

Rolig

Småprat

14 svar · 387 visningar · startad av goldy

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg
Frågan#1

En man är ute och promenerar på en strand i Kalifornien och funderar över livet när han helt plötsligt utbrister:

"Herre, uppfyll en önskan åt mig!"

Plötsligt fylls himlen av mörka moln över hans huvud och han hör Gud säga med mörk röst:

"Eftersom du har försökt att vara mig trogen på alla sätt,

ska jag uppfylla en av dina önskningar." Mannen säger: "Herre, bygg mig en bro till Hawaii så jag kan åka dit när jag vill."

Gud svarade:

"Din önskan är mycket materialistisk. Tänk dig hur mycket tänkande och arbete det krävs för att den ska gå att bygga. Tänk bara på pelarna som ska gå ända till botten på oceanen! Tänk dig hur mycket betong och stål det skulle gå åt! Jag kan göra det, men det är väldigt svårt för mig att uppfylla dina önskningar om så världsliga ting. Ta dig lite mer tid och tänk ut en annan önskan. En önskan som du tycker skulle ära och glorifiera mig."

Mannen tänkte en lång stund och till slut sade han:

"Herre, jag har varit gift och skilt mig fyra gånger. Alla mina fruar har sagt att jag är okänslig och inte bryr mig om dem. Jag önskar att jag kunde förstå mig på kvinnor. Jag önskar att jag kunde förstå hur de känner inombords. Jag vill veta hur de tänker när de vägrar prata med mig, varför de gråter och vad de menar när de säger: "ingenting". Jag vill veta hur man gör en kvinna verkligt lycklig.

Efter ett par minuter svarade Gud:

"Vill du ha två eller fyra filer på den där bron."

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Gammal, men kul!

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Hur många filer svarade han att han ville ha då? :q :OO

Minst fyra måste det ha varit eller hur!?

Medlem sedan mars 2002554 inlägg

...

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Det kan inte ha varit Gud
som svarade.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Vi kanske ska ha en wFutflykt tillsammans på den bron?
En liten bussresa sådär!
Jag kan bjuda på bullar! :OO

/Mika3l

En annan rolig sak:

Min morfar och en kollega (poliser i Kalix) skulle inspektera en båt och skulle prata med kaptenen. De hade lärt sig några ord som tex. passport, men kunde inte så bra engelska. När de försökte prata med kaptenen så förstod han inte vad som sades och kollegan vände sig till morfar och sa på finska "Den jäveln låtsas att inte förstå mig", varpå kaptenen - på ren finska han med - säger "Ni pratar visst finska och svenska, men engelska behärskar ni inte!". Skämmigt? ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Viking: :birp

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Den var helfestlig den historien :bire
Har aldrig hört den förut så...

Medlem sedan feb. 2001378 inlägg

Den var rolig!!! :e :e :e

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

kul story. :birp

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

:e

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Nästan som mina kompisar gjorde på klassresan i Polen för några veckor sedan. De missade tåget i Tyskland och tog sig till Polen på egen tur. De kom lite senare än oss andra (lång historia som innehåller bränder m.m) Eftersom vi andra redan käkat gick de ut på stan själva och skulle leta upp McDonalds. Eftersom ingen i Polen kan svenska sprang de runt och sa en massa fula ord till folk, eftersom de ändå inte förstod något.

En av killarna gick fram till några tjejer (han hade hört de prata svenska men inte den andra klasskamraten) Han frågade fick svar och vända sig om för att säga till de två andra att han visste var det låg, då säger den ena killen "Vaddå, ville de suga din ***" Tjejerna tittade väldigt mysko på han och små sprang därifrån. ;)

284 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
154 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)