Drömde att JAG och ett gammalt X från min ungdoms syndiga dagar... (ja, tvi ja.)
gick nerör en trappa och skulle på en buss.
Men när jag kom ner kunde jag inte rubba fötterna.
Tittade ner och upptäckte
1. att jag hade två olika skor på fötterna
2 Att de var såååååååå hårt sammanknytna att jag inte
ens kunde röra benen.
Då kom där en vänlig själ
och slet av båda skorna på mig.
Tolka det här då: När jag sovande rullat ur sängen så vaknar jag omedelbart och minns drömmen tydligt. Det är ingen överraskning att jag fallit för då har det hänt en lång kedja saker som leder fram till nånstans där jag länge inser att jag ska falla och sedan, fast jag försöker undvika det, faller.
Och vaknar när jag når golvet. Jag tror faktiskt att den dröm jag precis haft egentligen inte riktigt var så. Jag tror hjärnan behöver nästan ingen tid alls att få ihop en story som stämmer bättre med känslan när jag rullar runt och faller på golvet.
Ny förklaring på din dröm: Du har kanske fastnat med den ena foten bakom den andra då? Och så var fötterna direkt fria igen när du rörde andra foten. lr?
Bäst är ändå när man småslumrar till klockradion som just då inte spelar dålig musik utan sänder nyheter och drömmarna växlar in på att följa det som det pratas om - då blir det intressanta drömmar! :e
Jag frågade min fästmö, och detta kom vi fram till:
* Att ditt gamla ex var med i drömmen är förmodligen fullkomligen irrelevant.
* Trappa - något gömt
* Buss - på väg in i någonting
* Skorna - du har ett vägval, men vet inte vilken väg du ska välja
* Skoavslitning - du hoppas att någon ska göra valet åt dig
* Barfota - du förtränger det val du måste göra för att ta en säkrare väg, en väg du känner igen.
Min fästmö skrev sitt specialarbete i ämnet. Hon har läst en del Jung och Freud.
Skorna kan vara vaginor
Den är nog freudiansk... :e
Kom ihåg att detta inte är mina ord. :)
Red: Har du haft denna dröm förut? Red 2: Vad är du för stjärntecken?
Jag tänker ofta på skor som något förflutet.
eftersom det ju sägs att man inte ska döma någon förrän man gått ett liv i deras skor.
Kanske jag försökte förstå någon annan i.o.m att den ena skon
inte var min.
(att gå omkring i andras vaginor...verkar ganska obekvämt så det hoppas jag inte jag gjort :) )
buss det är nog så som du skriver.
Trappa.. Skulle inte tro det. :-)
Jag har ö.h.t inte drömt på flera år så jag tycker det är ganska intressant. Har alltså inte haft denna tidigare.
Freud tänkte Freudianskt, det tror jag. T.o.m. Freuds symbolspråk var mycket Freudiansk, helt säkert. :e
Drömmar ska inte tolkas juh. Jag ser dom mera som en typ växeltelefonist som blir ertappad med en massa lösa sladdar när man blir väckt. Det kan inte tolkas på annat sätt än att hjärnan inte kopplat färdigt tycker jag. :p
Förresten har du drömt alla nätter, bara så du vet. :)
Orsaken till att man kommer ihåg en dröm är för att man vaknar mitt i den, och man drömmer alltid - som joser skrev - men man vaknar inte alltid i drömmarna. :)