Härmed är det min smärtsamma plikt att meddela att Babbelfisken övergivit mig för forumledarmessvinet. :(
Då under gårdagskvällen vissa händelser helt utan min kontroll inträffade så har, genom slumpen och en massa andra olyckliga omständigheter *, Babbelfisken flyttat hem till @nders.
Babbel sände ett mess till mig tidigare idag och meddelade att det finns gott om whisky men ont om Babbelvatten. Han slipper mina inneboende katter och Mias jycke vilket uppskattades, men har istället fått ett par mycket opålitliga fåglar som sällskap istället.
Alla rapporter om Babbelfiskens vidare öden överlämnas härmed till @nders.
Detta är en bedragare! Babbelfisken är inte ihop med @nders.. Detta är en blek kopia av Babbelfisken & dessutom gjord i greppvänlig plysch!
Rikard fick den av mig sist vi sågs & han sa klart & tydligt:
Den här ska jag använda till att göra Luxman galen av svartsjuka på ett eller annat sätt, men lova att inget säga!
Helt klart är att Rikard & @nders satte sina ondskefulla planer i verket i går då sgtpepper hade kniven mot deras strupar!
Den riktiga Babbelfisken finns i dag, bakbunden & brutalt misshandlad, på ett motell i Vetlanda! Jag har nyligen kontaktat den lokala polismakten & de lovar att han ska kunna vara online innan midnatt om inget oförutsett händer!
Jag kan inte tiga mer om detta! Luxman MÅSTE få höra sanningen innan detta grymma skämt går över styr!
Man ska inte leka med andra medmänniskors känslor på det här viset & jag ser ingen annan utväg än att Rikard, @nders & sgtpepper träder fram ur sina hålor & ber Luxman om ursäkt offentligt!
Vad som är ett mysterium för mig, men som säkert kommer att klaras upp är hur detta kunde inträffa när emission var närvarande?? :q
Kastar mig i bilen med riktning mot Vetlanda, jag kan inte vänta på att han blir frigiven.
Tack Bire :) du räddade en av mina tyngsta dagar och nätter för den delen också.
Jag har inte sovit en blund sen jag såg bilden publicerad på wF i natt.
Offentlig ursäkt är för lindrigt, jag kräver mer, mycket mer....annars kommer jag att ***automatredigerat med hänvisning till §6***
Det hela är egentligen väldigt enkelt. Under helgen har det uppdagats att @nders har stora problem med språket. Extremfallet var när han översatte
"Nej, måste vi kasta pil?! Jag är ju sämst på det!"
till
"Ja! Pilkastning är jag bra på. Det kör vi!"
Ett klart fall av linguistisk konfusion.
Vi fann därför att det var lämpligt att @nders fick åtnjuta det språkstöd som Babbelfisken kan ge, tills att han lär sig att tala korrekt eller hålla käften.
Babbelfisken är inte misshandlad, och hade den varit greppvänlig så hade polisen gripit fiskstackarn.
Lycka till i Vetlanda Luxman! Fråga efter Hans Larsson (Vakthavande på Vetlandapolisen) & hälsa från mig! Tacka för god service med!
r) Nu när jag läst emissions inlägg ovan så är jag mer eller mindre säker på att han är insyltad i den här otrevliga härvan :(
Det trodde jag inte om emission!
Ursprungligen av Birer) Nu när jag läst emissions inlägg ovan så är jag mer eller mindre säker på att han är insyltad i den här otrevliga härvan :(
Det trodde jag inte om emission!
Jepp, djup insyltad!
Alla vet ju att Babbelfisken endast kan översätta mellan skånska och svenska och inte @nders bladder! :o
Jag märker att samtliga inblandade i gårdagen komplott väljer att tiga, alla utom emission som med sitt svävande och dimridåskapande inlägg bara understök allvaret i händelsen.
Jag kan intyga att bilderna föreställer den riktiga Babbelfisken. Så fort den fick syn på @nders kastade den sig över hans öron. Därefter började de pussas och jag hörde ett dovt mummel från Babbelfiskens håll om att den äntligen hade hittat hem.
Efter emissions exempel på @nders språkliga förvirring, förstår ni väl att @nders är i mycket stort behov av Babbelfisken?
Jag ser att uppviglarna verkar hålla ihop i den här frågan..
Det tycker jag är väldigt märkligt då Babbelfisken snart är på fri fot & själv kan redogöra för vad som hänt!
Nu kommer en av uppviglarna & försöker lägga Babbelfiskens öde i mitt knä :o
Enda anledningen till att jag tackade nej till träffen i helgen var att jag inte på något villkors vis ville bli mer inblandad än att jag visste var Rikard mfl planerade i smyg.. Jag visste inte säkert vad de skulle göra eller när de skulle slå till, men jag var beredd på att sgtpeppers inverkan skulle bli den utlösande faktorn...
Luxman: Jag är hemskt ledsen att jag inte varnat dig & Babbelfisken innan, men jag trodde inte att dessa "herrar" kunde göra något så grymt mot ett annat liv :(
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e