webForumDet fria alternativet

hemsk teori

Politik & samhälle

14 svar · 423 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

Tänk om det skulle vara så här....

http://dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=11779

fy fan isåfall! x(

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Tycker det verkar högst långsökt, antagligen ett rykte utspritt av USA/Bush-motståndare

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Inget plan kraschade i Pentagon. Fransmannen Thierry Meyssans hävdar i sin storsäljare "LEffroyable Imposture" (Det förskräckliga bedrägeriet) att det inte var ett flygplan som kraschade i försvarshögkvarteret Pentagon. Han menar att hålet i Pentagon är för litet (21 meter) för att ha träffats av en Boeing 757 (38 meter mellan vingspetsarna), och att det inte finns några spår av ett flygplan.

Problemet är väl bara att en bevakningskamera filmade händelsen....

Tycker det verkar högst långsökt, antagligen ett rykte utspritt av USA/Bush-motståndare

jo det är möjligt.. men ändå.. de har ju några argument för det som de säger.. även om jag inte tror på det själv.. men som min rubrik löd, hemsk teori.

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

och att det inte finns några spår av ett flygplan.

blir ganska så varmt av brinnande flygbränsle samt att lättmetall brinner. så inte så konstigt att det inte finns rester.

har hört de som påstår att övervakningsfilmen är förfalskad och kom dagen efter. vad jag kommer ihåg så såg jag den på tv samma dag som det inträffade.
sen så måste det väl finnas vittnen med som sett det hela...

förstår mig inte på folk som kommer med såna där teorier...

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

förstår mig inte på folk som kommer med såna där teorier...

Det värsta är att om det går tillräckligt lång tid så går sådana här teorier hem faktiskt. Ny-nazisterna lyckas ju med att lära ut att förintelsen inte ägt rum som ett exempel.

jupp. folk har kanske för lätt att glömma det hemska :l

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Sunkit :(

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Vad less man blir på folk som resonerar "ingen rök utan eld" (missförstå rätt nu) utan att bekymra sig om var "elden" finns. Det räcker att de sett "röken" där det pekas. :x

/r Vad f*n menar jag med det? *hmm* Att fakta motsäger en sak brukar inte hindra folk från att använda uttrycket "ingen rök utan eld", trist nog.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

caze, tror du på tomten också?

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg

Beatbox, haller helt med dig... Om man ger pahitt tillrackligt lang tid och upprepning, sa ar det manga som till slut tror att det ar sanning.

Ett bra exempel ar nazismen. Vad manga ofta inte tanker pa, nar man diskuterar hur Hitler kunde lura tyskarna sa, var att det faktiskt tog honom nastan 10 ar att gora det.

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Problemet är väl bara att en bevakningskamera filmade händelsen....

På den filmen ser man inte något plan, det går för fort... Men jag har en gammal jobbarkompis som jag på väg till pentagon under crashen och han såg planet flyga lågt mot pentagon... :l

samt att lättmetall brinner

Gör det? :q

skyman: jepp lättmetall kan börja brinna om det blir tillräckligt varmt.

caze, tror du på tomten också?

Har jag någonsin skrivit att jag skulle tro på den här teorin, skulle inte tro det... :l

Tänk om det skulle vara så här...

även om jag inte tror på det själv

Tror du på tomten? §e

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Magnesium används i brandbomber. Och flygplan har jag för mig.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)