webForumDet fria alternativet

Stackare.

Småprat

20 svar · 765 visningar · startad av goldy

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg
Frågan#1

Stackars kvinnor

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Varför är det synd om dom? Dom väljer ju själva vad dom ska ha på sig.

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

*förstår inte vad Goldy menar* :q

Synd om kvinnorna som inte kan ha det på sig! Synd om kvinnorna som vill ha det på sig just för att det är vad det är!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

!? :q
Förstår inte heller riktigt problemet.

Problemet är ju att kvinnor alltid blir påminnda av vad dom ska ha på sig eller inte ska ha på sig :(

Vi män får ju sällan denna påminnelse. T.e.x
Lär dig klä dig som grabbarna i "vänner"

Förstår ni?

Tänk alla kraftiga kvinnor som inte kan se ut som kvinnorna i länken

Tänk på alla kvinnor som kanske tar det på sig just bara för att dom känner det är ett måste!

Tänk alla kraftiga kvinnor som inte kan se ut som kvinnorna i länken

Det där är ju likadant för män. Kolla killarna i dressman-reklamen, t.ex. Hur många ser ut som dem?

Tänk på alla kvinnor som kanske tar det på sig just bara för att dom känner det är ett måste!

Känner dom att det är ett måste att klä sig som skådespelerskor i en TV-serie, är dom nog inte helt friska i huvudet, enligt mig.

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Men ... Måste jag inte klä mig som de i Dressmannreklamen? :o

Visst är det kanske lite fel att de behöver klä sig så där, men jag klagar inte :e

Reklam är reklam! En tv-serie är en tv-serie! Stor skillnad!

Vad är det för skillnad? Jag menade inte att man var tvungen att klä sig som killarna i dressman-reklamen, utan bara att alla killar som är med i den ser ut som man ska göra.

Känner man sig tvungen till att klä sig som skådespelare är det något fel på den personen ( Enligt mig, fortfarande ).

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Tänk på alla de stackare som tror att de måste tänka precis som alla andra.....
DOM är det synd om. :OO

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Charlotte är lätt snyggast :D

killar som är med i den ser ut som man ska göra

Precis vad jag menar,,,, VADÅ ser ut som man ska göra? Lägg ner det skitsnacket!!

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Jag håller med goldy... på nått sätt...

Jag vet hur det låter när tjejer ska handla...
"Har du sett nån med en sån här jacka? Den ska vara modern, jag har sett den i mina 3 modetidningar jag köpte igår, men ingen har den på sig... Vågar jag köpa den? Är den för ljus? Charlotte Nilsson hade en sån på sig på Bingolotto igår jue..."

Jag är glad att jag är man! Jag förstår inte hur man orkar vara kvinna.
Jag hittar en jacka, provar den... "Åh den satt skönt, coolt tyg" och sen betalar och slänger den gamla... :)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Ursprungligen av Ingrid Tänk på alla de stackare som tror att de måste tänka precis som alla andra.....
DOM är det synd om. :OO

Håller med...

Jag förstår fortfarande inte riktigt problemet och tycker inte att det här har med manligt/kvinnligt att göra utan snarare med vilket självförtroende man har.

Jag har aldrig resonerat som skyman beskriver att tjejer gör, eller tänkt att jag måste klä mig som någon i en TV-serie.

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

hypatia-> lyckliga du :) lyckliga din framtida man :)

goldy> Sorry, missade ett par " där. Men jag står fortfarande för det jag säger, känner man att man verkligen måste klä sig som några personer i en TV-serie, står det inte rätt till.

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Marknadsförare och designers, speciellt inom klädbranchen, är snabba på att sniffa upp trender och börja segmentera marknaden för att veta vilken målgrupp som skall "drabbas" med den mördande reklamen.

Idag så är media, musik - film - tv, en mycket stor faktor för att skapa konsumtionsmönster, ja t.o.m. livsstilar genom sin genomslagskraft. Självfallet så hänger modebranchen på, som den alltid gjort, och riktar in sin marknadsföring mot vald kundgrupp.

Nu klassas människan in i olika grupper eller segment beroende på beteende och köpvanor. En hel del faktorer väges in innan den trenden är mogen för erövra sitt eller sina segment.
- Psykologiska aspekter - bl.a. Marlows behovspyramid
- Livsstil - Demografiska variabler - livsmönster
- Intresse - Vilka grupper är intresserade av trenden.
- Attityder - Vad behövs för att skapa ett intresse.

Nog om modebranchens i många stycken cyniska trenssättande och marknadföring.

Vad vill jag nu påvisa med detta, för jag tror inte ni är speciellt intresserade av en marknadsföringskurs ;) , jo självfallet så skapas trender för att folk skall konsumera.

Att du hypatia inte förledes att ramla i marknadsförarnas och trendsättarnas "fällor" är naturligt för du ligger inom ett segment, med ditt beteende och dina värderingar, som är mer eller mindre ointressant för denna typen av trender.

För att lockas att bli "Vulgo-chick" så måste man nog tillhöra ett segment som tillhör "festfolket" socialt snobberi med stora plånböcker och det låter inte riktigt som din stil, fast vi har ju sett vissa bilder som påvisar motsatsen :p .

Största delen av den här marknadsföringen vänder sig till kvinnorna, därefter barnen och till sist den nästan ointressanta gruppen männen, allt efter de pengar som varje grupp spenderar på kläder.

Så goldy har rätt samtidigt som han har fel. §jr
Rätt i att kvinnorna mycket oftare exponeras för den här typen av marknadsföring.
Fel i att yttrycka det som "stackare" för det är att generalisera för mycket.

Att du hypatia inte förledes att ramla i marknadsförarnas och trendsättarnas "fällor" är naturligt för du ligger inom ett segment, med ditt beteende och dina värderingar, som är mer eller mindre ointressant för denna typen av trender.

Oj! Det är nog första gången det känns positivt att vara ointressant. ;)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)