SStömneMedlem sedan juni 200178 inlägg Folk har ingen respekt för andras prylar. :(
De stal min mammas gamla 3-växlade cykel som stod upp och ned med punka på bägge däcken. Vad skulle nu det vara bra för? Någon som har en teori? Värdelös som färdmedel och inte värd nåt heller.
Tur att jag inte har någon bil som kan bli stulen i alla fall! :e
IIngridMedlem sedan dec. 19997 740 inlägg Dom behövde kanske en uppånervänd cyckel?
Vad vet jag?
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg
Det konstigaste med stölden måste ha varit att de bara ville ta sig hem för när vi hämtade bilen var den snyggt parkerad, Handbromsan dragen ,alla dörrar låsta, allt låg så fint på sin plats m.m.
Det är vanligare än man tror. Mina föräldrar blev bestulna på sin bil. Den hittades prydligt parkerad inne på Folkungagatan i Stockholm. Polisen trodde tjuvarna bara hade missat pendeltåget. Det är tydligen den vanligaste stöldorsaken, åtminstone när det gäller gamla lättstulna saabar.
En polis berättade för min far om när han gömde sig i en bil för att spana på en lägenhet där de misstänkte att knarkaffärer pågick. Då började några fiffla med låset i bilen där de inte visste att polisen gömde sig. Polisen funderade på vad han egentligen skulle göra. Grep han tjuvarna skulle han ju röja spaningen mot knarklangarna. Det hela löste sig av att bussen kom och tjuvarna konstaterade att de kunde ta den (kliva på alltså, inte sno).
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inläggDet var säkert invandrare...
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggDet hela löste sig av att bussen kom och tjuvarna konstaterade att de kunde ta den (kliva på alltså, inte sno).
Härligt förtydligande... :e
Jag vet att jag hade ett par bekanta när jag var i 15-års åldern som tyckte att det var lämpligt att "låna" någon olåst cykel för att ta sig hem. Det har tydligen blivit värre nu - idag "lånar" man en bil istället. :(
SskymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg SOm min far brukar säga... man skall ha en liten sprängladdning i allt man äger och så fort det stjäls så... poff :e det var den handen...
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inläggMan skulle kunna ha en sätesuppvärmning på några kilovolt. En riktig good ol' sparky i bilen §e
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggOvanligt att man bryter sig in i en -85:a Acsona ;)
IIngridMedlem sedan dec. 19997 740 inlägg Vi satte en dragbomb i vår bildörr...
Det small!