webForumDet fria alternativet

!"#¤&"!#¤ Norrmän!

Småprat

25 svar · 702 visningar · startad av Bendro · sida 2 av 2

Frågan, av Bendro

<http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,158329,00.html> Man skulle kanske ta och skjuta av lite norrmän för att undersöka hur dom har lyckats bli så förb. korkade x(

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Det är intressant att se människor börja gråta när det handlar om delfiner som dör. Om det däremot är kossor eller grisar som blir till mat så är det inga problem.

Angående RTC skötte sig polisen rätt bra, i a f under själva festen.

Medlem sedan juni 2001340 inlägg

Nej svenskarna är verkligen inte bättre! Inte ett dugg.
Jag bryr mig inte över att det var just norska forskare..

Matti > Jag blir illa till mods när jag läser om kossor och grisar som far illa på slakterierna osv också. Jag äter dem inte heller ;)

Medlem sedan juni 2001340 inlägg

är inte det här tråden för att hata <skriv in folkgrupp/sak>?

nä, hat kommer man inte långt med...
men en liten protestlista/protestmail kan väl inte vara så illa? :)

Medlem sedan maj 200234 inlägg

Äh, spelar roll... När det ändå är överflöd på de små gynnarna kan man ju passa på att forska lite i liken eller blanda ut tonfisken med delfiner... Hade varit en annan sak om de var utrotningshotade.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

är inte det här tråden för att hata <skriv in folkgrupp/sak>?

:e :e

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Sadeldelfinen är en av de få delfinarter som inte är utrotningshotade. Det finns 120 000 djur i Norge. De blir ungefär två till tre meter långa och väger ett par hundra kilo.

Det lär nog finnas en och annan delfinfirre kvar efter att ha knäppt ynka 60 st.

Jag kan inte förstå hur man orkar bli upprörd över sådant här, då finns det betydligt viktigare saker att engagera sig i.

285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
151 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)