webForumDet fria alternativet

Vad gör ni när...

Småprat

22 svar · 482 visningar · startad av Kitti

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg
Frågan#1

... ni känner er deppiga och nere? När allt känns värdelöst och trist.
Alla känner vi oss säkert nere nån gång, och då tänkte jag passa på att fråga vad ni brukar göra när ni är i den situationen?

Vad får er på bättre humör, vad får er att bli gladare?

Ingenting känns roligt... :l

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag tvättar bilen. :)

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

jag ringer mina vänner och ber dem glada upp mig

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag brukar köpa något onödigt. Det brukar inte behöva vara så dyrt, men lite nya kläder eller så.

Det är aldrig roligt att vara nere, men jag försöker umgås så mycket jag kan med andra för att bli uppmuntrad.

mvh,

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Lägger mig i sängen och lyssnar på bra musik som får en på bra humör igen.. ;)

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Jag har en sambo som tröstar då man känner sig nere.

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg

Köper choklad eller Coca Cola ;)

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Jag spelar glad och uppiggande musik :)
kommer tyvärr inte på några exempel...

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Jag brukar handla nått, ny bil, båt eller en ny villa!
Nej, skämtåsido, jag tänker på min son, då blir jag förbannad på hans mamma istället o glömmer allt annat :e

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

De gånger jag känner mig nere brukar jag umgås mycket med nära och kära. De har en förmåga att pigga upp.
Sen finns det tillfällen jag tar kontakt med vänner vars blotta närvaro gör att jag känner mig bättre. Dessa brukar vara effektiva om man känner för att "komma bort" en stund.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Jag brukar köpa något onödigt.
Mmm... samma här...

Det brukar inte behöva vara så dyrt
nja.... :OO

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Re: Vad gör ni när...

Ursprungligen av Kitti **... ni känner deppiga och nere? När allt känns värdelöst och trist.
Alla känner vi oss säkert nere nån gång, och då tänkte jag passa på att fråga vad ni brukar göra när ni är i den situationen?

Vad får er på bättre humör, vad får er att bli gladare?**

Herregud, det här är jag expert på. Jag brukar:

1. Lyssna på dyster/förbannad musik
  2. Vältra mig i min olycka
  3. Tycka synd om mig själv

Det är kul att sitta och tycka synd om sig själv. Men precis när man är som mest uppe i sin självömkan kommer alltid ( x( ) någon käck j-el och förstör för en så att man blir tvungen att göra något annat.

Om man nu mot förmodan förblir ostörd brukar det ofta hjälpa att läsa någon dålig fantasybok eller att gå ut med hunden.

aleborg> :e

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg

Men...

... om det nu råkar vara så att det är en av ens nära som gör att man é nere..??? Vad gör man då, då? :(

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Om någon medvetet försöker få mig på dåligt humör undviker jag den totalt. Är det då en sambo är det bara att packa :e .. är det en god vän får man väl snacka om saken ;)
Finns ingen anledning till att ta på sig andras dåliga stil/humör i andra fall än att man hjälper till och stöttar nån som tillfälligtvis mår dåligt.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

om det nu råkar vara så att det är en av ens nära som gör att man é nere.
Då talar man med den personen. Beskriv vad det är som gör att du känner dig nere. Tala vad den personen gör som gör att du känner som du gör. Tänk på den gyllene regeln att meningar bör påbörjas med "jag känner att". På så sätt beskriver du dina känslor och ger dessutom den andra personen en möjlighet att förstå vad han/hon kan göra för att du ska slippa känna dig nere.

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

om det nu råkar vara så att det är en av ens nära som gör att man é nere.

Slå honom i ansiktet ;)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag brukar försöka unna mig grejer så som lite god mat godis m.m. Annars går jag in och snakkar lite på ensamtillsammans.tk.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag är aldrig deppig o nere tror jag..

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Jag var senast riktigt deppig när ett par kärr... tjejer i min klass kritiserade mig hela jävla tiden en gång när vi spelade volleyboll :e

Före det var det nog .. kan ha varit när någon satte en akick på mig i en IRC-kanal, väldigt längesedan och helt glömt nu!

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Är jag deppig så är det bara MUSIK som gäller... :)
När jag snackar musik menar jag förstås äkta hiphop...

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)