Är det någon här som har en fobi av något slag? Jag tror jag har två, kanske tre;
1: Spindlar - Kan inte sova om jag sett en spindel i mitt rum under dagen! :x 2: Offentliga dushgolv - Hatar dem! Massa smuts och skit, man blir ju smutsigare av att dusha :x
(3: Tandläkarskräck - Kanske lite opraktiskt med tanke på att morsan är tandläkare, men det känns olustigt i tandläkarstolen ;))
För mig känns det olustigt i tandläkarstolen, men jag kan inte visa mig vek, så det är bara att bita ihop.
Jag tror inte jag har någon större fobi, men jag gillar inte direkt ormar och spindlar, dock inte i samma utsträckning som dig, Viking.
Jag har en otrolig tandläkarskräck. Jag sover inte nätterna före jag skall dit. Jag har till och med gjort upp med min tandläkare, som är otroligt bra på att hantera såna som mig, att jag inte skall få reda på att jag skall dit förrän helst dagen innan men max tre dygn före den tid som jag har fått.
Dessutom har jag parallellparanoia, dvs jag kan inte se tex. två lådor stå jämte varandra utan att rätta till så att de står parallellt. Lite jobbigt ibland känner jag. ;)
Det enda jag kommer på är små, äckliga kryp. Inte spindlar, utan mer äckliga maskar, kackerlackor, tusenfotingar. Så länge dom är små, är dom äckliga. :x
Dessutom har jag parallellparanoia, dvs jag kan inte se tex. två lådor stå jämte varandra utan att rätta till så att de står parallellt. Lite jobbigt ibland känner jag.
Jag är nästan likadan, allt bör stå i 90 grader i kylen, och jag kan inte ha t.ex. 3 stycken chokladkakor samtidigt i kylen - det måste vara ett jämnt tal, så jag måste äta upp en. ;)
Det var ju något positivt :D
Jag förstår inte hur man kan tycka det är så farligt med tandläkaren, det finns ju vissa som inte går till tandläkaren alls p.g.a. en enorm tandläkarskräck...
Nja, med tanke på att de båda är hyfsade på att bota sådan fobi, så har jag det inte, sedan finner jag det högst olämpligt att ha tandläkarskräck, med min föräldrar...
Jag är livrädd för fåglar. Jag står ut med ormar, spindlar och annat som många är rädda för, men mördargråsparvar är bland det otäckaste jag vet.
Men min största "fobi" är nog ändå höjdskräck. Innan jag flyttade dit jag bor nu, bodde jag på det tredje våningsplanet och jag kunde knappt gå ut på balkongen. :x
När min son vill hoppa från sådana där otäcka simtorn måste jag både hålla för öronen och ögonen så att jag inte ska skrika högt och göra bort honom inför alla polarna. ;)
förutom dom fobierna jag nämnde i en annan tråd (mörkrädd och spindlar) så kom jag på igår att jag har lite fobi för fryshusets skatepark just nu. men det beror på att jag fick åka ambulans därifrån sist... ;)
Myggor och bromsar får jag utbrott på, speciellt myggor som surrar in i örat då man ska sova, och bromsar på golfbanan, Viking och jag gick en runda på Umeås golfbana, tre-fem bromsar på oss hela tiden x(