webForumDet fria alternativet

WorldTrade Center

Medier & press

9 svar · 351 visningar · startad av Kitti

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg
Frågan#1

Någon mer än jag som blev en aning "chockad" när man såg på nyheterna om World Trade Center?
Jag som hade velat åka till New York nån gång i framtiden och få se tvillingtornen "live", men tack vare en dum liten j*vel så sprack det! x(

Det kändes ett tag liksom så overkligt, planen bara flyger rakt in i tornen och sen é det kört...

Tycker så synd om alla som har förlorat någon i spillrorna...

Jag blir så irriterad på hur någon kan vara så otroligt korkad att planera en sån sak... Visserligen finns det extrema hat här i världen, men så himla mycket!!! x( x( x(

Att man kan vara så dum...

En skrämmande sak:

1. Öppna ett textdokument eller liknande

2. Skriv sedan följande: Q33NY

3. Ändra teckensnitt till Wingdings

4. Ser du vad det liknar???

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg
Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Lite sen eller ?
Q33ny är en hoax inget fligthnr.

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg

...

Kände bara för att skriva det...

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Skrämmande är ändå att det var den 11/9 eller som USA:s larmnummer 911. Eller var det med mening :x

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Eller ännu mer skrämmande är att jag och min flicvän förlovade oss dagen innan... :OO
Sen rasade världen samman ;)

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Det har hänt betydligt hemskare saker i världen som har getts betydligt mindre uppmärksamhet. Av någon anledning är allt negativt mot USA hatiskt, felaktigt, terrordåd eller omänskligt. När USA gör något så är det vedergällning, en fredsinsats eller bara heroiskt. Landet som gett dubbelmoralen ett ansikte, platsen på jorden där man helst av allt skulle vilja göra sig av med alla hemlösa med metoder som involverar en köttkvarn.

Visst, det var tråkigt att de flög in i huset och ett gäng personer dog. Däremot så var det ännu tråkigare när USA började bomba Afghanistan och därmed skapade en säker död i svält för betydligt fler personer.

Jag är trött på detta förbannade flaggviftande och försvarande av ett lands totalt omänskliga aktioner. Alla brott borde klassas lika hårt, oavsett vem som ligger bakom det hela. Någon som säger emot det.

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Chainsaw>Jag håller med dig, men samtidigt, de kunde ju bara inte sitta och titta på...
AlQaida är ju i princip störtat nu, det är bra, men stackars alla som lider och led...

Men nu har vi nästan glömt bort afganistan, undrar var amerikanerna gör där nere nu när all fokus är på Israel... :OO

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Visst, det var tråkigt att de flög in i huset och ett gäng personer dog. Däremot så var det ännu tråkigare när USA började bomba Afghanistan och därmed skapade en säker död i svält för betydligt fler personer.

Någon som säger emot det.

Ja, jag gör det.

USA:s bombning ledde ju till något possitivt; Taliban-regimen föll, miljoner Afganska kvinnor fick större frihet m.m.

Attacken mot USA 9/11 medförde (vad jag kan se) ingenting positivt.

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Tja...den ledde ju till amerikas bombningar...som ledde till att Talibanregimen föll..etc

305 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
173 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
173 ms — ändringar (db)