Sen när mäts musik i mb? :p
ikväll då?
Själv ska jag bara ta ett stort glas cola och lyssna på 685 mb nylevererad musik från en okänd person...;) :D tack
27 svar · 694 visningar · startad av Rinaldo
ikväll då?
Själv ska jag bara ta ett stort glas cola och lyssna på 685 mb nylevererad musik från en okänd person...;) :D tack
Sen när mäts musik i mb? :p
Ursprungligen av Wiberg Sen när mäts musik i mb? :p
Man började mäta musik i mB (megabel) efter att surroundsystemen och framför allt subborna sprängde 20"-vallen. Nu är ju ljudnivån så hög så att det gamla, fjösiga decibel gick inte att använda mera.
Det går ju inte att göra reklam för en stereo och säga att den spelar 100 dB. Det låter ju fjösigt ju. Jämför om jag säger att en dator har en 20 decibytes hårddisk... Snacka om microdator.
Så där har du förklaringen till att musik numera mäts i mB och inte i dB.
:-)
/Lime
Jag ska slappa genom att tvätta kläder & mecka lite hojj ;)
Hmmm.. Sen skulle jag vilja påstå att ett gement m betyder milli och inte mega. Dvs. millibel... :e
Jag har den perfekta avslappningen; jobba. Det skall jag göra ikväll. :l
Vet inte om det räknas som avslappning men jag ska spela innebandy. :)
Ursprungligen av Web-Tor Vet inte om det räknas som avslappning men jag ska spela innebandy. :)
Nej, det räknas som sport & det går fetbort :p
Jag skulle ha spelat innebandy (dvs rört på mig (mer än att springa efter bussen) för första gången sen jag muckade i december -95 :e), men jag kom till sans och tillbringade kvällen i soffan hos en tjejpolare och kollade på en video... ;)
Kommer inte ihåg vad filmen heter, men den var klart ball! En parodi på alla riddarfilmer, men med klart modern musik (redan i inledningsscenen rockar publiken på tornerspelsarenan loss till Queens "We Will Rock You" :e), feta referenser till nutiden (Nikes "Swoosh" bland annat) och en hyfsat vildsint handling - klart underhållande! :)
A knight's tale (En riddares historia) torde filmen heta. Trevlig rulle.
Igårkväll tränade jag lite fotboll; klippte några lipsillar över smalbenen och tunnlade några egotrippade kosovoalbaner......precis som en träning skall vara...
alla vet ju att fotboll är snuskigt ... Jag tittar på fotboll när henke larsson spelar för han e så sexig :h :h :birp :P §e
Champions League @ TV3! :bire
Champions League @ TV3!
Champions League @ TV3!
Champions League @ TV3!
Champions League @ TV3!
Bläh...
Champions League @ TV3! :bire
För det första gick inte den matchen på TV3 och för det andra så.. tyskjävlar! :l