Min storebror ska till Tanzania!!!!!!!!
Hjälp!
Där nere finns det en orm som heter Svart mamba, en av världens giftigaste ormar, kan bli 4m lång! :o
Planet går om ca 10min.
I ca 10 veckor ska han vara där!!! :p
Hoppas ingen infödingsstam tar honom som offer till nån gud eller så... ;) :o
Fast iof så är det väl inte mycket som gudarna vill ha av honom, hans bärbara dator kanske(den vill iallafall jag ha :OO )... §e ;)
Nåja, bättre att vara i Tanzania än typ Kongo eller nåt...
Jag har varit i Tanzania. :D En av dagarna köre vår chaufför (det är billigare att hyra en bil med chaufför än bara en bil) oss till Bahari Beach utanför Dar es Salaam. Där åt vi förresten den godaste soppa jag nånsin ätit samtidigt som vi var bevakade av tre servitörer eftersom vi var ensamma på restaurangen.. :D
Grejen var att Bahari Beach är en stor, fet strand med mycket utrymme. Det var ganska folktomt och vi lade os på ett ställe brevid en lite kul formad palm som gick snett uppåt. Där tog vi ett kort.
Ett par år senare gick min syster på U-landslinjen på Hållands folkhögskola. Hon åkte till Indien i nio veckor, några andra åkte till Tanzania. Under sin vistelse där åkte de till en strand och tog sen ett kort där the exact same palm var med. :o
Frågan är: Hur stor är chansen att vi kunde hitta samma strand i Tanzania och sedan t.o.m. befinna oss på samma ställe och ta ett kort? ;) :D Lite kul faktist.
Så säg till din brorsa att Bahari Beach är ett trevligt ställe, och om han skulle råka få med en lite speciell palm på ett av sina kort kan han säga till.. :D
Så säg till din brorsa att Bahari Beach är ett trevligt ställe, och om han skulle råka få med en lite speciell palm på ett av sina kort kan han säga till..
Jag vet inte om han ska till Dar es salaam men jag ska fråga honom. :)
Om ni kollar på kartan(kolla länken som SirPeter skickade) så ska han ungefär dit a;et är på Rwanda, lite under.
Tror han åker dit på söndag eller måndag eller nåt sånt, innan det är han vid kusten. :)
Efter en stund sökande ser jag att det verkar ha ändrats en hel del när det gäller namn på det/de landet/länderna.
Som jag tolkar det så fanns det från början ett land som hette Kongo som delades till två som hette Kongo och Zaire. Därefter bytte båda namn till Kongo-Brazzaville och Kongo-Kinshasa.
Japp, här är jag igen! :)
Tror jag iallafall... ;)
Min bror bör ha kommit fram nu, om han inte fick nödlanda någonstans men det tror jag inte...
Tror han skulle vara framme någon gång imorse...
Varför han ska vara där så länge beror på att han och en klasskompis ska forska(eller nåt sånt :p ) om några gruvor och vad gruvorna gör för "byggden" och hur det påverkar ett u-land, eller nåt sånt... ;) :stud
Axel: Jag fick reda på att han skulle vara vid Dar es salaam, jag ska skicka ett SMS angående palmen. :)
Han fick bli kvar över natten i London där han mellanlandade(jag vet, skrev fel i första inlägget) pga något krångel men han har nog kommit iväg nu skulle jag tro. :)
/Mika3l
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e