frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
Men det var iaf förbannat kallt
Jag lärde mig den läksan en vacker höstdag mellan Skövde/Gbg.
Jag o tanta åker till Skövde på dagen, underbart väder, strålande sol, varmt.
Efter besök/fika, klockan börjar bli sent, solj*vlen går ner, svinkallt!!.
Tvungen att stanna var tredje mil för att krama motorblocket/bryta löss fingrana från styret, fy f*n vad jag frös!!
Och inte kör man långsammare för att det är kallt, 120-130km/h ger en rätt bra kyleffect :e
Skinnställ och sommarhanskar hjälper inte mycket vid knappt plussgrader x(
Bire: tror du att den bräcker farsans gamla vespa när det gäller hastighet? :q
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
120/70-17 & 180/55-17 för ca 2500:- är inte illa pinkat!
Hehe. det går att leva med :e
Har något minne om ett bakdäck som totalt gick på 5500:- fast då kostade däcket 2000:- resten var arb.kostnad/delar, axlen hade fastnad x(
oki. bara tvungen att kolla :bire
SSDCdMedlem sedan jan. 2001795 inlägg Lite väl japanskt för min smak. :l
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Ursprungligen av SDCd Lite väl japanskt för min smak. :l
Det kan inte bli mer Japanskt för min smak ;)
När jag passerat 40 blir det Harley..
SSDCdMedlem sedan jan. 2001795 inlägg Har några år kvar tills jag kommit dit, men kör en för att vänja mig. Dock ett gammalt skönt oljesåll :)
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 874 inläggsjälv ******* eller ****** har ****** ***** ** ****** kanske ******* bire **** ****** **** då.
Nu har jag också äntligen införskaffat en hoj!!
Det blev en svart Suzuki GSX750 -99 som gått 1600 mil, inte riktigt samma fartmonster som Bires, men 86 hästkrafter fördelat på 200 kg räcker bra för en nybörjare som mig :)

Wroom, wroooom :e
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inläggGrattis.
Äntligen en som vet hur en hoj skall se ut, ingen j*vla "plastgris" här inte. §e *tittar lite åt Bire hållet*
Gick också och sneglade på den innan jag köpte förra hojen(cb750f2).
Äntligen en som vet hur en hoj skall se ut, ingen j*vla "plastgris" här inte.
Tack frankof, det värmde ;)
En snabb fråga, får man köra hem ett avregistrerat fordon från handlaren eller måste jag ta den på en släpkärra etc.?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggÄr det inte så att man enbart får köra ett oregistrerat fordon till bilprovningen?
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggDu får köra en avställd MC till & från verkstad & eller bilprovning, men den måste vara försäkrad.
Verför inte låta handlaren ställa på den & greja en försäkrning till dig, känner ud att det inte är rätt försäkrningsbolag så är det bara o ändra inom ett par dagar & därmed slipper du krångel med släpkärror etc..
Hur lång tid brukar det ta för handlaren att ställa på och försäkra hojen då? Är det något som är fixat på en kvart eller måste jag vänta länge? Jag är otåååålig :e
Försäkringen börjar väl att gälla direkt när man har pratat med försäkringsbolaget?
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggDet tar ca 35 sekunder för en seriös handlare att göra allt detta via webben i dag..
Alltså BÅDE "påställning" & försäkring...
Handlarna använder samma system som vi gör på Falu Bildemontering: http://www.infotorg.sema.se
Vi har iofs bara behörighet att ställa av & avregistrera.. Men en handlare kan göra ägarbyten till 3:e person etc etc.. Men inte avregistrera ;)