webForumDet fria alternativet

Ska jag köpa?

Småprat

26 svar · 482 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Jag och min polare var inne i stan och kollade på lite kläder, och vi kom in på Jack&Jones. Där hittade jag ett snyggt skärp som var brunt och på mitten istället för andra festen var det en svensk flagga som lås...

Först tänkte jag inte så mycket på det och jag skulle in imorgon (idag) för att köpa detta.

Efter ett tag började jag dock tänka på om det kunde tolkas som nazistiskt att gå omkring med en svensk flagga... Jag tycker det är helt sjukt men det är allmänt känt att nazister tagit till sig den svenska flaggan som någon sorts symbol.

Den svenska flaggan känns tom mer nazist förknippad än den tyska (påvisar inte att Tyskland skulle vara nazistiskt, men har dock den bakgrunden).

Men vad är den här nazismen då? Det är väl inte bara gammal traditionell nazism utan under det begreppet, går väl och rasism, nationalism och en viss patriotism.

Skulle det vara så i något annat land att om man gick med den tyska, amerikanska eller norska, i respektive land; att det förknippades med nazism.

Ska jag köpa skärpet??

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Köp!!!

Vågar vi inte bära den svenska flaggan längre är det lika bra att ta ner den o hissa sjörövarflagg!

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Citat ur Epiktetos handbok i livets konst

"Om Du efter moget övervägande anser att något bör göras, så gör det; och låt det inte avhålla Dig därifrån om andra fördöma Ditt förehavande.

Ty från att handla orätt bör Du avstå därför att det är orätt; men från att handla rätt bör Du aldrig avstå därför att andra döma orätt !

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Köp skärpet!!!
Man ska vara stolt över den sverige och flaggan, vi måste våga ta flaggan ifrån nazisterna!!! :)

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Vi greker håller med Bire : KÖP ! :birp

Medlem sedan sep. 2001355 inlägg

Köp, våga vara Svensk för bövelen

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Köp skärpet om du vill ha det.
Däremot är Jack&Jones kläder rena skiten! x(

Jag köpte en t-shirt för ett par veckor sen, en röd med vit krage och med trycket CCCP, alltså föreställande en gammal sovjetisk hockeytröja.
Eftersom den skulle tvättas i 30º så tänkte jag att jag skulle tvätta för hand eftersom rött annars har en förmåga att missfärga vita partier såsom kragen.
Efter mycket velande ställde jag mig igår kväll och tvättade skiten, tror ni inte att hela kragen var rosa efteråt? x(

Kan man inte tillverka tröjor som håller färger och inte ens färgar av sig på sig själv, så kan man låta bli. Den tröjan ska tillbaka! x(

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Bra tack, jag ska nog köpa det då, men det finns väl ändå en risk för att man kan bli tolkad som nazist?

Kim: Jack&Jones var??

Jag köpte den i Norrköping, men tröjorna finns nog på de flesta J&J-ställen. Har sett dessa i Stockholm också.

Men Kim, stod det inte: "Tvättas med liknande färger?"...
Vitt - rött inte samma...

Källa :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Man är INTE nazist för att man bär en svensk flagga :x
Slå bort dom tankarna genast :)

Men eftersom det röda och vita sitter på samma tröja så blir det liksom nästintill omöjligt att tvätta dom separat. Det missfärgas, det bör det inte göra.

läs källan kim

Ja, vad är det med källan? :o

Jag tvättade tröjan separat, men eftersom tröjan är BÅDE röd och vit så måste färgerna tvättas tillsammans, det går liksom inte att skilja dom åt såvida man inte vill sätta sig och sprätta bort kragen från resten av t-shirten. :OO

Kan du istället förklara vad du menar istället för att hänvisa till källan?

Ursprungligen av skyman Men Kim, stod det inte: "Tvättas med liknande färger?"...
Vitt - rött inte samma...
Källa :)

Det var ett skämt, påhittat av WebTor... ok?

Jo, men jag ser inte det roliga.

Inte jag heller.

Jag misstänkte nästan det. :e

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)