Frågan 3 apr. 2002 11:50 #1 Vi diskuterade lite automation på jobbet häromdan och då kom det upp en frågeställning.
Ponera att du har en portalrobot som plockar med vacuum från ett ställe till ett annat. För att få upp hastigheten så rundar man hörnen.
Då kom frågeställningen upp -- Vad är motsatsen till att runda ett hörn :q
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg Det enda jag kan tänka mig är "kila runt hörnet". :OO
O OveRRidE Medlem sedan feb. 2001 12 078 inlägg Jag vägrar svara på denna fråga innan jag vet vad jag själv gör på denna planet.
Göra hörnen kantiga....? eller spetsiga hörn?
E erka Medlem sedan dec. 1999 6 522 inlägg Jag jobbar på ett vakuumföretag sägs det så jag måste tydligen veta allt om runda hörn....Motsattsent till runda hörn måste vara orunda hörn ju, klart som korvspad.
Nu kom ett sånnt där ord igen, klart som korvspad, Hmmm korvspad är fan inte klart...det är grummligt utan bara hel****.
E erka Medlem sedan dec. 1999 6 522 inlägg Eller smala hörn, det finns runda och lätt runda tjejjer, sen finns det smala.
joser Medlem sedan mars 2002 1 152 inlägg Re: Hörn
Ursprungligen av JaktJanne -- Vad är motsatsen till att runda ett hörn :q
:OO Skärpa hörnen är mitt förslag.
Om hörnet är en 90-böj som kan skäras blir väl motsatsen att man tar ut svängen istället.
Om det är ett hushörn man rundar så kanske man kan vika tvärt om hörnet istället?
Kila runt hörnet har väl sin motsats i komma runt hörnet. :D
Okkido Medlem sedan maj 2000 7 492 inlägg Men om hörnan har 90 grader böj. Borde den inte alltid vara j*vligt varm då? :)
joser Medlem sedan mars 2002 1 152 inlägg Nä det är däcken som blir varmast. ;)
A Axel Medlem sedan aug. 2000 4 638 inlägg Ytterhörnor är väl nästan 270 grader? Eller? :q
joser Medlem sedan mars 2002 1 152 inlägg Skillnaden mellan en 90-böj och en 270-böj är 180 km/h. ;)
Om ni väntar ett svar på frågan så får ni vänta länge för jag har ingen aning :)
Vi kom fram till ett interpollerande hörn bör vara motsatsen och det låter bra för ingen har en aning om vad det betyder :birp
joser Medlem sedan mars 2002 1 152 inlägg Nu fattar jag frågan
Vad är motsatsen till att runda ett hörn?
Beräkna en kurva som träffar nästa linje före den raka mötespunkten.
...Vi kom fram till ett interpolerande hörn bör vara motsatsen
Beräkna en kurva med motsatt värde så mötespunkten hamnar bortom den raka mötespunkten.
Då föreslår jag att motsatsen blir dra ut ett hörn. :)