Jag tänkte bara passa på att påminna om att klockorna skall ställas om till sommartid inatt. Klockorna skall alltså flyttas fram en timma. 01.59.59 blir till 03.00.00 istället för som vanligt. ;)
Hur brukar ni hålla koll på åt vilket håll klockan skall flyttas?
Själv tänker jag som så att eftersom "normaltiden" är den som vi har under den kalla vintern och eftersom jag ser fram emot sommaren så vet jag att jag skall flytta klockan frammåt. På hösten skall man ställa tillbaka tiden helt enkelt. :OO
Jag brukar resonera som så att det blir mörkt senare om kvällarna med sommartid; och går solen ned kl 21.00 med normaltid så går den ned 22.00 med sommartid. Alltså måste klockan ställas fram.
Jag minns min prao i åttan. På våren praoade jag på BT som tillverkar truckar och jag började klockan sju så jag gick upp vid sex på mornarna. Som morot kunde jag ju tänka att jag fick en timmes sovmorgon sen när jag började åtta igen. Men icke. Tiden ställdes om precis när jag gick från prao till skola så jag var fortfarande tvungen att gå upp lika tidigt bara att det kallades något annat. Livet är bra grymt ibland. ;)
självklart hade jag glömt bort det (jag kom ihåg det igår!) och var rätt nöjd med att klockan bara var halv 2 när jag gick upp..
buhu, en timme mindre påskledigt på grund av min senilitet.. :(
274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e