Nänä, det där är att slingra sig i förhållande till vad du har skrivit tidigare.
Då får du tycka det. Nu lägger jag ner att argumentera mot dig eftersom du ser förbi allt jag skrivit.
För till sist är det ju ändå samma intresse som driver oss alla att fortsätta med motorsport - varför inte se till att göra det på ett rumsrent sätt? Fattas det att man vill "mäta sina krafter på sin vanliga bil"... varför inte gå ihop och göra det på ett lagligt sätt?
Det låter mycket vettigt, nu kan det hända att jag inte letat tillräckligt mycket och länge för jag hittar inte någon klubb i GBG som anordnar 402/201 m körningar med standardvagnar. Men visst, jag håller med dig om att alla borde dra åt samma håll.
Allvarligt, varför tror du att det är olagligt om det inte är för att säkerheten är för låg? Det är fortfarande en allmän väg även om den ligger i ett industriområde, och det kan fortfarande komma oskyldiga förbipasserande, det kan du inte bara vifta bort sådär enkelt.
Ännu ett exempel på att du inte har någon som helst koll på vad jag skrivit, jag har inte sagt att folk inte kan komma i vägen. Och ja, jag är medveten om att "industrirakorna" också definieras som allmän väg.
där säkerheten för människor runt omkring är alldeles för låg
Ser du på rallyn nån gång? Samma sak där, ja säkerheten är för låg på streetrace, det förnekar jag inte.
Att försvara "street racing" blir därigenom som att försvara mord, bankrån, snatteri eller olaga hot - förbannat korkat?
Det får stå för dig men varför man gör en sådan jämförelse förstår jag inte.
Jag kastar inte skit, jag bara uttrycker min persoliga åsikt om vissa "yngre" personer, utan körkort & erfarenhet av proffesionell motorsport som råkar äga en moped & en gammal bil & helt plötsligt har alla svar när det gäller motorer & motorsport trots att de flesta går många år i skolan + skaffar många års erfarenhet av bilkörning
Det jag hänger upp mig på är att du verkar gå helt och hållet på ålder för att bedöma erfarenhet av motorfordon. Du har ingen aning om vad jag hållit på med tidigare eftersom du inte känner mig. Jag har heller aldrig förnekat att du har mer kunskaper än mig. Men för guds skull, häng inte upp dig på åldern om du ska bedöma kunskaper.
Men ni som håller på med streetracing eller sympatiserar med dessa, ni tycker väl att det är OK att köra rattfull också? Och det är helt OK att hålla 100km/h utanför dagis och skolor?
Jag förstår inte varför du tror att bara för att man har ett intresse för fordon och kör alternativt bara är med och tittar på skulle tycka det är ok att köra i 100 km/h utanför dagis. Det är lika dumt som det är skrivet.
Förmodar att du liksom mångfa andra inte vet hur det är att förlora en vän eller familjemedlem i trafikolycka heller!
Där gick du långt över gränsen. :l
Det här har inte bara med streetracing att göra, streetracingen bara speglar det dåliga omdöme och respekt för människoliv som du och många andra har.
Läs igenom vad jag skrivit, jag försvarar inte streetracing men jag nedvärderar (motarbetar ;) ) det inte heller.
Ånä, ditt argument - din källhänvisning.
Med glädje, jag citerar Anders Envall, ni som hållit på med motorsport längre än jag bör känna till namnet.
Ett historiskt möte där det redogjordes för en öppning från Kommun och Polis tack vare ett långt förtroendearbete som Kenneth Feldthusen och Peter Kurtén har lagt ned i frågan.
Dessa är också männen bakom Göteborgs Motorfestival.
Med början av mitten april kör vi laglig streetracing på Arken med tidtagning, polis, omdirigering av övrig trafik m.m.
Några lördagar kl. 10-19!
Första gången en söndag.
Planer finns - hos kommunen - om en permanent bana på Banan-piren.
Är detta sant, ja det är det.
I vågskålen:
All annan fortsatt osorterad streetracing typ onsdagsmötena hotar denna nya verksamhet - eftersom denna nya lagliga formen naturligtvis kommer till i hopp om att stävja den illegala.
De exakta datumen och de otroligt enkla reglerna kommer att presenteras här så fort att allt är klubbat och klart om drygt en vecka!
Stormötet röstade för att just detta streetraceforum kommer att vara den officiella platsen för all information och frågor om "BLACK RACE".
Kan bara säga grattis streetracers i Göteborg och ett stort tack till Kenneth Feldthusen och Peter Kurtén!