webForumDet fria alternativet

Vi ses på Gamle Port!

Småprat

14 svar · 460 visningar · startad av Compusa

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg
Frågan#1

Japp, idag är det påskfest på Gamle Port så slit er från vävmaskinen och kom dit! Chicken race utlovas av värden :OO

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Personlig fråga: Hur gammal är du Compusa?

Ursprungligen av Web-Tor Personlig fråga: Hur gammal är du Compusa?

Ja visste det, jag visste det, bara för att mitt största intresse är att sitta och väva framför min kära vävstol så dissar du min ålder Web-Tor, men okej... :r

Personligt svar: 19 år, 10 månader och 23 dagar....

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag tror inte att vi ses där :OO ;)

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Vart ska vi Stockholmare ses då :q
Karaoke på Limpbar och Down Under §e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

/me kommer säkerligen synas på Huset eller Hyde Park - beroende på var nånstans i kåken de bartendrar jobbar som jag känner. :e

Medlem sedan juni 2001181 inlägg

Gamle Port, trevligt ställe.
Bara synd att man blivit för gammal för att gå dit.

Medlem sedan juni 2001181 inlägg

Ursprungligen av :stefan: beroende på var nånstans i kåken de bartendrar jobbar som jag känner. :e

Varför gå ut på krogen för att prata med bartendrar? Brukar finnas mycket trevligare folk att träffa där ;)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Senast jag var på Gamle Port så visade dom en fotbollsmatch på storbildsskärm: Sverige - Rumänien

Det var alltså sommaren 1994. :e

Ursprungligen av 2bas
Varför gå ut på krogen för att prata med bartendrar? Brukar finnas mycket trevligare folk att träffa där ;)

Du missar en mycket viktig poäng... Det jag säger är "Tjena, personens-namn!" och han säger "Men tjena! Det vanliga?". :e
Iom att de brukar häcka på kårpuben (där jag jobbar nån gång i månaden) brukar det bli starka groggar och öl till personalpris eftersom jag gör samma sak när de dyker upp på Kåren. ;)

I scratch your back... ;)

Haha, jag skickade ett sms till en av bartendrarna på sagda uteställe o undrade om det blir nåt drag där ikväll. Han ringde genast tillbaka: "Kom hit! Jag o Asp står i Nya baren - vi ska fylla dig!"...

Håhåjaja... :e

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

gamle port...

nedre våning, är helt ok, med lite öl och snack(s), men övervåningen (dansgolven) är en katastrof.
Bara slagsmål, trängsel och osämja :(

Jag rekommenderar er alla att bjuda hem polarna och ta en öl där istället.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Det är det bästa sättet att partaja på :birp

Uuuusch...

Det är inte bra att känna bartendrar... Idag tävlade två av dem att lyckas tömma en flaska var av en speciell spritsort - gissa vem som blev utsedd till domare och genast blev mutad? ;)
Kommentaren "Faan! Stefan, spring bort till köket och hämta en back Andersson på halvliter, så får du en shot sen!" återkom fyra-fem gånger nånting...
Å sen hör Jakob fel på en beställning, gör en vodka redbull när det skulle vart vodka lime och när han förstår det langar han upp den felaktiga groggen framför mig med ordet "Drick!"...

Vilket hårt liv man har.. :e

Att jag sen hittade en hundring på golvet vid Black Jack-borden gjorde ju bara att jag nästan gick plus på hela kvällen... :h

Ursprungligen av Brimba

Jag får inte ihop det, hur kan man bjuda hem polarna och samtidigt ta en öl där (gamle port)? :e :birp

289 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
150 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)