Alltså, vafan är det med folk? Jag håller på med ett projektarbete om jordbruk med 2 andra personer i klassen. Det är jag som ska renskriva arbetet så jag får en diskett av en snubbe med ett par sidor text. När jag börjar läsa märker jag att nästan allt är rippat från jordbrukregeringen.se / snf.se. Jag menar, om man nu ska kopiera något så kan man väl försöka göra det någorlunda snyggt. Snubben hade avslutat allt med:
Det är dags att genomföra en rejäl jordbruksreform. Vi har några konkreta förslag på hur en sådan ny reform skulle kunna se ut.
Um.. ja.
Okej, en snubbe kvar tänker jag, han kanske har skrivit något vettigt.
Jag: gjort tms? (ämnet heter teknik, människa, samhälle)
Snubben: bara sädesslagen... vill du se?
*tar emot säddeslagen.doc*
Samma visa där, det mesta är kopierat. Sedan skyller han på sin syrra först innan han erkänner att han inte har gjort ett piss.
Men då är allt precis som du ska vara, den duktige tillsammans med de två slöhögarna. :x
Jag är ledsen att behöva säga det här, men du kommer bli tvungen att göra allt helt själv om du vill få ett betyg värt att minnas. :OO
Precis. "Kära barn, nu ska vi göra som man gör på arbetsplatserna. Gruppmedlemmarna i jordbruksgruppen är idiot1, idiot2 och Matti. Seså, spring i väg till biblioteket och börja jobba nu. Arbetet ska vara färdigt om två veckor."