webForumDet fria alternativet

projektarbete

Småprat

10 svar · 586 visningar · startad av Matti

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Frågan#1

Alltså, vafan är det med folk? Jag håller på med ett projektarbete om jordbruk med 2 andra personer i klassen. Det är jag som ska renskriva arbetet så jag får en diskett av en snubbe med ett par sidor text. När jag börjar läsa märker jag att nästan allt är rippat från jordbrukregeringen.se / snf.se. Jag menar, om man nu ska kopiera något så kan man väl försöka göra det någorlunda snyggt. Snubben hade avslutat allt med:

Det är dags att genomföra en rejäl jordbruksreform. Vi har några konkreta förslag på hur en sådan ny reform skulle kunna se ut.

Um.. ja.

Okej, en snubbe kvar tänker jag, han kanske har skrivit något vettigt.

Jag: gjort tms? (ämnet heter teknik, människa, samhälle)
Snubben: bara sädesslagen... vill du se?

*tar emot säddeslagen.doc*

Samma visa där, det mesta är kopierat. Sedan skyller han på sin syrra först innan han erkänner att han inte har gjort ett piss.

http://www.mk.st/temp/death.gif (läs nerifrån upp)

Yihaa! Arbetet ska lämnas in på onsdag.

Nån som har en uzi? Motorsåg? Hammare? Blod kommer att flöda..

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Men då är allt precis som du ska vara, den duktige tillsammans med de två slöhögarna. :x
Jag är ledsen att behöva säga det här, men du kommer bli tvungen att göra allt helt själv om du vill få ett betyg värt att minnas. :OO

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Vi har en del häftiga verktyg på jobbet som du kan få låna.. Bla en motorsåg med kaptrissa på, med den kapar du taket av en bil på ett par minuter...

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Många lärare har dessutom koll på vad som är skrivet tidigare och märker ganska snart att en sån grej är snodd från nätet.

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Projektarbeten är alltid lika roliga.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

fanns det inte en kille som hette Chainsaw eller nåt här på WF förut? fråga honom (om han nu finns överhuvudtaget)

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Jo, men efter det att han visat sin hemsida här på wF så har han stuckit ;)

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

har motorsågen försvunnit? när då? han som alltid sågat allas hemsidor, blev hans hemsida så sågad eller?

Projektarbeten är alltid lika roliga.

Precis. "Kära barn, nu ska vi göra som man gör på arbetsplatserna. Gruppmedlemmarna i jordbruksgruppen är idiot1, idiot2 och Matti. Seså, spring i väg till biblioteket och börja jobba nu. Arbetet ska vara färdigt om två veckor."

AAAAAH.

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Visst Matti, de som kopierat är slöfockar men samtidigt är det ingen höjdare att enbart renskriva ett arbete som andra gjort.

Det bästa är att alla tre skriver en tredjedel var och att en renskriver.

Det bästa är att alla tre skriver en tredjedel var och att en renskriver.

Det var det som var planen. Jag har självklart skrivit text själv. Att skriva rent några sidor text tar inte speciellt lång tid.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)