webForumDet fria alternativet

Vad knegar ni med?

Småprat

66 svar · 2 222 visningar · startad av Compusa · sida 4 av 4

Frågan, av Compusa

Japp tänkte helt enkelt att ni kunde tala om vad ni jobbar med! Vad är bra med ert jobb respektive dåligt? Eftersom jag fortfarande studerar så extra-knäcker jag på en bensinmack (Statoil) och det bästa med jobbet är att man träffar många människor (den sociala biten alltså), det sämsta med jobbet är nog att det inte är speciellt varierande från dag till dag... Nu kastar jag över bollen till näs

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ursprungligen av sgtpepper

80p är ju magisternivå...

Nja.. 160 poäng ger en magisterexamen.

Jovisst, men det krävs 80p i huvudämnet för en magisterexamen. 80+40+40 om jag inte missminner mig.

Jag var visst lite seg i skallen i natt. ;)

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

gymnasiet

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Projektledare med inriktning på IT samt, numera - skulle jag nog personligen vilja tillägga - verksamhetsutveckling.

Medlem sedan mars 20029 inlägg

Jobba ???

Egen företagare sedan 99 inom design webb och Internet

Medlem sedan jan. 2002133 inlägg

JAreMANNEN >>

Bättre sent än aldrig... :)

I Uddevalla kanske? ;)
Får man vara lika nyfiken tillbaks och undra varför du undrar?

Medlem sedan apr. 2000521 inlägg

enligt innehållet i tråden är jag glad att jag inte valt att konkurera med er andra inom IT-branchen :P

Själv har jag världens bästa jobb. Jag är mellanstadielärare.
Jobbar just nu i en åk 5 på Ribersborgsskolan i Malmö.
Jobbet är inspirerande, fritt, utmanade och varierat.
Den enda nackdelen är väl egentligen den usla lönen. Ja och så kanske den oerhörda felfördelningen av arbetstid. Under terminerna hamnar man under vanliga veckor på ett snitt mellan 50 - 70 timmar, lite beroende på om det är nya arbetsområden att planera eller är mycket föräldrakontakter. Som kompensation har vi ju vissa veckor då vi nästan inte arbetar alls som t ex denna då det är påsklov. Då ligger min arbetsinsat på cirka 10 - 20 timmar.
Men i övrigt skulle jag inte vilja byta eftersom jag verkligen älskar mitt jobb.

LeJa

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Under terminerna hamnar man under vanliga veckor på ett snitt mellan 50 - 70 timmar,

Det låter ju som ett halvtidsjobb i "IT- branchen" :p :e §e :f :birp

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)