webForumDet fria alternativet

Alt. När brukar ni göra det?

Småprat

13 svar · 347 visningar · startad av mrblonde

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg
Frågan#1

Röka såklart då

Jag undrar när ni som röker röker.

Jag röker på rätt fasta tider.
Innan jag går in på jobbet.
kl 10
efter lunch
kl 15
innan jag sätter mig på tåget hem

På helgerna blir det nästan ingenting, men ibland när jag är med polare på kafé eller när vi sitter och spelar kan det bli ett gäng. Samt när man är på fest.

Rätt ofta alltså, men jag har å andra sidan en deal med min flickvän att inte röka när hon är med, så jag röker aldrig hemma eller om hon är med på festen eller kafét. Många säger att det är en skum överrenskommelse men den funkar toppen bra.

Så hur gör ni?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Du röker alltså ca 5 cig om dan.. ?
Känns som om du inte behöver göra mer än att sluta rakt upp o ner.. Du kan ju omöjligtvis vara beroende av skiten.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Birp: Varför skulle han inte kunna vara beroende? :q
Det sitter väl inte i hur många man röker, utan i hur länge man röker. Är kroppen van med 5 stycken så klarar man sig på det.
Samma sak med kaffe (måtte ni ovana aldrig börja med det), dricker man mycket (som alla teknologilärare) så blir man beroende av skiten plus att man får taskig andedräkt och gula tänder. Jag ser inte någon skillnad mot cigarettrökningen. ;)

tja, jag e nog mer menalt än fysiskt beroende av det. Jag beslutade mig för att skära ner när jag kom på mig själv med att dra i mig ett helt paket om dagen för ungefär 2 år sedan. Men jag hade ingen lust att sluta, och har fortfarande inte någon verklig lust att sluta mer än det lilla dåliga samvetet. Så jag röker vidare, men i liten skala. Och min flikkis gör sitt bästa för att se till att det är i verkligen liten skala.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag har rökt men slutat.

Skulle jag ha rökt så lite så skulle jag inte tveka en sekund på att sluta. Det finns så mycket man uppskattar när man har slutat så som pengarna, den mycket bättre andedräkten, kläder som inte luktar rök m.m.

När jag slutade så tyckte jag att den psykiska delen var den lätta att komma över. Nikotin abstinensen är värre så klart, men du som röker så lite borde inte ha så stora problem med det.

de två gånger jag har slutat röka tyckte jag att det var svårare att bryta vanan än det fysiska behovet.

Det sitter så hårt i psyket att man röker vid vissa tillfällen.

Jag har själv aldrig rökt, så för mig vore det intressant att veta vad det var som fick er att börja röka. Grupptryck? Tyckte ni att det var tufft? God smak? :q

Det är sant men man brukar kunna hitta på saker för att få bort det psykiska, det fysiska går jue inte att göra så mycket åt.

Jag började att röka när jag var 13 så det var nog lite av varje......coolhetsfaktor....trodde man :l

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Tjaa, om man säger som så att jag behövde sällan använda tändare eller tändstickor då jag rökte, så får den som vill räkna ut varför sedan. ;) Tack och lov så har jag klarat av att sluta och har inte rökt på drygt fem år.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Ursprungligen av Tengblad Jag började att röka när jag var 13 så det var nog lite av varje......coolhetsfaktor....trodde man :l

Är nog inne på samma spår, när man var 13 och umgicks med dom coola 15-åringarna så skulle man vara cool :x
Och idag så får man lida av det! x(

Ursprungligen av SirPeter Tjaa, om man säger som så att jag behövde sällan använda tändare eller tändstickor då jag rökte, så får den som vill räkna ut varför sedan. ;) Tack och lov så har jag klarat av att sluta och har inte rökt på drygt fem år.

Du plockade upp upprökta, pyrande fimpar från marken? ;)

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg

Tar min första kl:07.15 c.a
9.30 festar vi på den andra.
13.00 hoppar den tredje på plats.
15.00 sitter den fjärde.
16.30 tar vi den sista på väg till bussen!

Repar jag så tar jag ett par på kvällen, annars blir det inte mycket av det!!

Ska vi sen snacka om helgerna i kombination med sprit, så blir det en ask per kväll i snitt, utom söndagar, då rökar jag aldrig!

prov rökte några gånger i gymnasiet, men fastnade aldrig riktigt för det, men gillade det. Så jag struntade i det.

Så kom jag till lund och började plugga, började jobba i nationens sexmästeri oc när man jobbade var det gratis cigg. Så då tog jag upp vanan direkt. Sen var det kört. Så jag är en väldigt sen rökare. (jag gjorde väl ett sent uppror eller nått)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)