webForumDet fria alternativet

Har vi människor för låg moral för WF?

Småprat

40 svar · 690 visningar · startad av Hall

Medlem sedan dec. 2001868 inlägg
Frågan#1

Är inte det roliga med ett forum att det finns så många olika sorters människor med så olika värderingar! Men nu det sista verkar det inte som om mångfalden av personliga värderingar är välkomna här längre! Eller skall vi diskutera sådana saker som alla människor tycker lika om?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Många olika åsikter och värderingar är mer än välkomna men tyvärr så finns det ett fåtal som vill få fram sina på ett mindre lyckat sätt och på det sättet tänja på de gränser som finns.
Tack och lov så är det inte så många som gör på det sättet här. ;)

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Det är väl bra med mångfald och det blir roligare diskutera men...alltsomoftast så verkar det spåra ur lite och folk börjar kasta skit och glåpord på varann och då är det mindre trevligt.

Kan man hålla sig till ett vettigt språk trotts att man blir upprörd över vissa saker så blir debatten oftast mer givande och intressant.

Att vissa personer inte skulle vara välkommna här...det har jag väldigt svårt att tro. Skulle så vara fallet så beror det säkert på att man inte kan hålla sig till dom regler som finns och då är det nog mer synd om den personen än om wF, för wF är ett underbart ställe :bire

Alla verkar ju ha så ont av allting här! Tycker att det blivit lite väl präktigt här inne nu!

Men det mest komiska är ändå att den person som gnäller mest är den som har det grövsta språket :e

Ursprungligen av Hall Men det mest komiska är ändå att den person som gnäller mest är den som har det grövsta språket

Jag tycker inte att ditt språk är så grovt. §e ;)

SirPeter: Elakt påhopp :e

Men allvarligt talat så finns det en person som gnäller väldigt högt just nu angående Streetracingrtåden. Han vill stoppa stoppa den tråden för att den inte är i hans smak! Men notera vilket värdigt språk han själv använder. Dessutom blev stora delar av hans inlägg bortredigerat :e

Hall>> Angående inlägg och trådar så är det inget som skall eller bör diskuteras i trådar, det blir det bara värre av och de trådarna som uppkom är nu stängda. Om du eller någon annan har invändningar mot någons inlägg eller redgeringar så tar man kontakt med moderator eller forumledare om det beroende på vad saken gäller. Det är något som de flesta har läst vid ett flertal tillfällen men som oftast glöms bort tyvärr.

Sirpeter:

Ok man skall alltså lägga locket på och vara tyst! Jeje man får väl rätta sig efter regelrna så att man inte blir bortredigerad!

Personligen så är jag en person som är rättfram och går på problemen direkt! Men tycker du att problemen blir lösta genom att inte klaga så rättar jag mig efter det! Trots allt så är det ju en gammal beprövad metod från öst :e

Hall>> Sätt dig nu och ls igenom mitt förra inlägg igen så ser du säkert att du tolkade det fel första gången.

Om du eller någon annan har invändningar mot någons inlägg eller redgeringar så tar man kontakt med moderator eller forumledare om det beroende på vad saken gäller.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Hall-> Du verkar inte veta vad du talar om!
Det som blev redigerat var en rad, som jag håller med moderatorerna att den skulle bort, det var ett personlig personligt påhopp där jag tyckte att någon var pantad, det var allt! Ang. streetracingtråden så innehåller den vissa olagliga inlägg, och det är inte av mig!

Tråden ifråga ansåg jag att det inte är nått att diskutera eftersom streetracing är farligt, att diskutera om det är ok att sätta andras människors liv på spel för att ha lite kul hör inte hemma i något forum överhuvud taget!

Nåja, det e lördag :birp på er allihopa!

Aleborg:

Eftesom du verkar vara en ren och oförstörd människa fri från lättja så är du alldeles säkert insatt i wf:s regler om kamratlig ton!
Det var ju knappast någon kamratlig ton du hade mot han med 740:n !

SirPeter:

jo jag förstod vad du menade! Du menade att vi vanliga medlemmar inte har den kapacititen att kunna föra en dialog här på forumet utan att starta världskrig. Därför skall vi snacka direkt med med den upphöjda eliten :)

Hall>> Det handlar inte om kapacitet över huvud taget. Det skall helt enkelt inte föras några såna diskutioner i forumet. Det står klart och tydligt i de regler som du har fått läsa när du registrerade dig. Tolka det som det skall tolkas istället för att förvränga det jag skriver som om det vore påhopp mot dig eller någon annan.

Anser du att någon Moderator eller Forumledare bryter mot reglerna och har censurerat ett inlägg, utan att någon av webForums förhållningsregler kan åberopas, kontakta webForums administratör webforum@aleborg.com, som har det slutgiltiga beslutet.

SirPeter:
Har suttit och läst reglerna nu! Men jag kan inte hitta den regeln du syftar på! Har du lust att skicka länken?

Hall>> Du hittar den i mitt inlägg här ovanför. Går det att missa den?

Kan det bero på att du redigerade ditt inlägg under tiden som jag jag skrev mitt!

Nix, det hade synts om jag hade gjort det eftersom det gick nio minuter mellan mitt och ditt inlägg. Man har fem minuter på sig att redigera utan att det syns. ;)
Eftersom du ändrar så. ;) Om du satt och skrev i åtta minuter så skedde det samtidigt. ;)

Kan vi återgå till trådens topic nu? ;)

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Har vi människor för låg moral för wF?
Kan ju inte annat än att undra vilka vi människor är?
Är det medlemmarna eller ett uttryck för personer med argumentation som avviker från de regler som finns här på wF?

När debatter börjar bli infekterade här på wF så finns det oftast en naturlig förklaring bakom, ämnet är då oftast gränsande till olagligt, moraliskt eller etiskt tvivelaktigt.
När sådana trådar dyker upp så bevakas de av funktionärerna på wF för att de inte skall "spåra ur", men de stängs eller plockas inte bort om de inte helt strider mot lagen eller de regler som styr forumet.

Det här forumet består, som så många andra forum, av en mångfald personer av olika åldrar och med olika erfarenheter och när "tvivelaktiga" trådar uppkommer så blir självfallet debatterna hårda mellan förespråkare och motståndare. Det är en fullständigt naturlig företeelse, självfallet så kan många inte tiga still när åsikter om mer eller mindre olagligheter eller moraliskt betänksamma åsikter framkastas. Det handlar lika mycket om att framföra sina egna åsikter som att få övriga läsare att inse det förkastliga i ämnet. Skulle de inte agera så finns det ju uppenbar risk att flera förleds att negligera ämnets moraliska och/eller olagliga innebörd.

Det här görs inte för att trycka ner trådskaparen eller övriga debattörer utan är självfallet ett beteende som är i första hand baserat på omtanke för oss alla. Det är ju viktigt, hur fränt ett beteende än är, att markera om det är olagligt eller moraliskt förkastligt, jag ser detta som ett friskhetstecken.

Det visar att folk engagerar sig och bryr sig om omvärlden.

Det är i sådana här trådar inte ovanligt att moderatorer måste gå in och styra upp debatten eller t o m redigera delar av den då motsättningarna ofta tenderar att gå till personangrepp eller andra mindre lämpliga uttryck. Men det tycker jag också är ett uttryck för trådens innehåll snarare än personmotsättningar och överdriven moralisk hållning.

Ett försök till slutsats, mot bakgrund av ovan och med beaktande av din frågeställning Hall blir:
Det är nästan bara i "tvivelaktiga" trådar som dessa så starka motsättningar uppkommer och då ser jag det som ett sundhetstecken snarare än ett utfall för någon moralmaffian.

Ok jag missade väl det helt enkelt då!

Nu har jag iofs inte klagat på någon forumledare!

Men jag skall inte klaga mer nu! Man vill ju inte förstöra den fina Lilla huset på prärienkänslan!

Skall försöka hålla mig till att fråga hur man pingar en annan dator i fortsättningen :e

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Luxman -> Bra sagt! :birp

Skall försöka hålla mig till att fråga hur man pingar en annan dator i fortsättningen

*asg* :birp

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)