Jag kan ju berätta hur det ligger till efter mycket diskuterande med "min" tjej. Jag la fram alla korten på bordet vi diskuterade allt och lite till som har tagits upp i denna tråd.
Ok, forst och framst sa tror jag att du behover en kram. *kram* Det var bra att du, ni, tog steget att snacka ut ordentligt iallafall. Tyvarr sa nar man ju inte alltid det "onskade" resultatet i en diskussion, men det ar pa nagot satt battre att allt kommer fram fore man tar steget...an efterat da man redan ar "mitt upp i smeten".
Hon tror inte att jag riktigt vet vad jag ger mig in på. Hon vill att det ska vara vi men det går bara inte. Hon säger att hon vill ha ett liv med villa, bil och giftermål och detta kan jag inte ge henne än på ett tag...
Det dar ar ju nagot som ni kanske maste se annorlunda pa. Da jag nu, som namnts i andra tradar he he, narmar mig de trettio inser jag att jag varderar saker helt annorlunda an vad jag gjorde nar jag var tex 20. Nu soker jag mer trygghet i tillvaron, vill kunna planera for framtiden. Jag kan ju tanka mig att man kanske blir dubbelt sa hmm "medveten" om man da har barn. Kanske ar det sa att du ar mer cool och ser saker pa sikt, medans hon kanner sig "stressad"?
Jag försökte förklara att allt tar sin tid men hon säger att hon inte vill förstöra mitt liv. Jag förtjänar någon bättre än henne säger hon och det hjälper inte hur mycket jag försöker förklara för henne att det är henne jag vill ha, bara henne.
OK, detta kan man ju tolka pa flera olika satt. Som obotlig romatiker tolkar jag den forsta delen som att hon faktiskt bryr sig sa mycket om dig att hon vill att du ska fa chansen till nagot hmm "eget". Om jag nu ger mig in pa att tolka detta ur en annan synvinkel, som en tjej som har dumpat killar forr, sa maste jag saga att mellan raderna star det att "du ar sa sot och jag tycker om dig men inte pa det viset".
Vi var ihop i två månader och tills nu söndags har allt varit så himla bra mellan oss
Hmmm....hon vet val lika val som du, jag och de flesta andra att nyforalskelse avtar...och forhoppningsvis ersatts med nagot mycket mycket djupare som man da bygger ett forhallande pa, men inte alltid. Tva manader ar en droppe i havet egentligen. Det ar val ocksa en san dar "forsta krispunkt". En sadan dar som aterkommer lite da och da under ett forhallande...som leder till funderingar "ar detta ratt", "ar vi lyckliga" och "har jag gjort allt som jag vill"...la di da.
"Jag hoppas att du vill vara min vän trots detta som har hänt! Den tjejen som blir din ska vara den lyckligaste i hela världen du är nämligen världens bästa"
Du verkar vara en fin kille och jag tror att hon bara menar att "vi ar nog inte menade for varandra, jag tycker du ar fin men jag tycker att du trots detta ska leta efter nagon annan." Uppmuntring pa ett sant dar sadistisk satt som bara vi tjejer kan lyckas med.
På något sätt känns det som hon tänker mer på mig och mitt liv, inte på hur vi skulle kunna ha det. Hon sa senast igår att hon fortfarande älskar mig och att det gör fruktansvärt ont att göra på detta vis.
Aterigen, jag tror att det ska forestalla nagon slags uppmuntran fast det blir ack sa fel.
En sjuk sak som gör mig vilsen talade hon om för mig igår. I måndags när allt var som värst mellan oss dvs vi var jäkligt arga på varandra så sov ett gammalt strul över hos henne, obs de hade Inte sex!
Ok, tank pa det har som "dodsstoten" for ert "forhallande". Det spelar ingen roll om dom hade sex eller ej. Tyvarr sa ar det har det dar tecknet pa ett absolut "no no" forhallande. Om det har ar hennes satt att bearbeta situatiner sa ar hon inget att ha. Jag ar ledsen, men samtidigt glad for din skull. Du fick veta det efter 2 manader, jag efter 4 ar.
Denna person är inte vilken person som helst utan en person som har trakasserat, utnyttjat och fått henne att må så dåligt att hon i somras vara nära på att ta sitt liv!!! Hon blev räddad i sista stund. Hon har även anmält detta till polisen ett antal gånger. För att slippa denna personen har hon även fått bytta hemnummer/mobilnummer väldigt många gånger.
...och anda sa slapper hon in honom i sitt hem? I narheten av sina barn? Da kan det inte ha varit sa seriost iallfall. Kanske vet du trots allt inte riktigt hela sanningen.
Jag ville göra något som skulle göra detta lättare för Dig att glömma mig sa hon.
Nej, det har handlar inte om dig utan om henne. Det hade inget med dig att gora. Du fanns inte i hennes tankar overhuvudtaget under den kvallen. Det ar ett satt for henne att kanna sig hmmm...hur ska jag forklara det...."atradd" och "eftertraktad". Vet inte om du forstar vad jag menar med det. Men sa ar det, det ar jag helt saker pa.
Nu, ar det val sa, att det jag skrivit kanske ar en total motsagelse mot det jag skrev innan. Hmmm....ja aboslut. Men nu sa har du ju berattat lite mer detaljer om henne och hur hon funkar. Nu kan jag nog tyvarr inte saga annat an att du ska vara vaaaldigt glad att du inte ar mer involverad an vad du ar. Hon har lite problem. Hon ar sakert en underbart gulligt tjej som ar vard att alska, men forst sa maste hon nog alldeles sjalv inse och acceptera att hon beter sig fel, och tom elakt. Hon maste losa det sjalv. Du kan inte hjalpa henne.
Sa, *funderar* lat henne vara ett tag. Hon kommer att hora av sig, florta med dig, forsoka forfora dig...saga saker som "jag alskar dig" bla bla bla. Forsok att inte ga i den fallan. Det handlar aterigen om att hon vill kanna sig atradd, hon vill veta att hon kan hmmm..."linda dig runt lillfingret". Att du komemr nar hon kallar. En "maktkick".
Gor nagot av ditt liv. Du ar inte gammal an och det ar inte hon heller. Om hon gor nagot at sitt liv, loser sina problem forst och om du gor nagot med ditt liv och se till att du har lite fastare mark under fotterna sa kommer ni att ha ett mycket, mycket battre utgangslage om det nu blir sa att ni ses nagongang i framtiden.
Forhallanden kan funka oavsett alder, hurfarg, religion, tidigare "synder" och forhallanden osv osv. Men det funkar inte om man inte ar arlig mot sig sjalv och mot sin partner. Hon ar inte arlig mot dig. Sa ser jag som tjej det.
*kram*