webForumDet fria alternativet

Korkade lagar i USA

Politik & samhälle

24 svar · 767 visningar · startad av Bengan · sida 2 av 2

Frågan, av Bengan

Amerikas rättsväsende är för roligt... Här hittar ni exempel på mängder av korkade lagar ! Några citat: In Liberty Corner, New Jersey, couples face jail time if they accidentally sound the horn while having sex in a car. (Designed to curb, ahem, excessive horn-iness.) And in Tremonton, Utah, it's a misdemeanor to have sex while riding in an ambu

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

* I oblong, Illinois, är det förbjudet - men bara för kvinnor - att ha samlag under jakt- eller fisketurer på sin bröllopsdag.

Där är de uppenbarligen inte homofober! :e

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Orsaken till att bland annat USA har så korkade lagar är att de har en lag som säger att man inte får ta bort någon lag. Däremot får man göra en lag som förklarar den gamla lagen olaglig.

Lagar får inte bara strykas rätt upp och ner sådär, det är därför. Sen blir inte lagen direkt olaglig.. det skapas bara en paragraf (eller liknande) som upphäver den gamla lagen.

Har jag för mig, va.. :)

Däremot tycker jag att vi skall införskaffa en ny lag. Jag tycker det borde vara förbjudet att vakna efter en fest, på våningen nedanför, i en främmande persons lägenhet och säng, iklädd sin kompis kalsonger och fest-värdens (han ovanför) flickväns jeans, med bar överkropp. :e

Det borde vara förbjudet, tro mig det var ingen kul upplevelse för killen det där.. :e ;) :OO

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag tycker det borde vara förbjudet att vakna efter en fest, på våningen nedanför, i en främmande persons lägenhet och säng, iklädd sin kompis kalsonger och fest-värdens (han ovanför) flickväns jeans, med bar överkropp. :e

Det borde vara förbjudet, tro mig det var ingen kul upplevelse för killen det där.. :e ;) :OO

*skrattar så jag gråter*

Nänä, det var ju inte alls självupplevt va..? :e

Å andra sidan kan det nog tolkas som ett prejudikat. §e

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Nänä, det var ju inte alls självupplevt va..? :e

Faktiskt inte, det var en god vän till mig. En vän som vet (?) hur man dricker.

Jag har bara lyckats fixa en översvämning i mitt badrum genom att bada badkar (har jag inget minne av) kl 04.00. De renoverar mitt badrum precis nu faktiskt. :) :OO

Medlem sedan juni 2000690 inlägg

Jasså det är här allt folket befinner sig.

Skrev ju ett väldigt seriöst inlägg om buggiga ZA Pro 3 i säkerhetsforumet för nån timme sen men det har inte en jävel läst :e

Jo, dom där lagarna är nog lite gamla ;)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)