LLuxmanMedlem sedan aug. 20003 742 inlägg KOnstigt!
Kor är jättesnälla!
- Sen att de frikostigt delar med sig av alla spyflugor och bromsar som de drar till sig är ju bara generöst.
- När de sedan kl 04.32 på sommarbetet i hagen får för sig att leka hästar är ju bara roligt.
- När de vill mjölkas kl 6.43 är det så gulligt att höra hela flocken böla mindre än 100 meter från stugan.
- Man kan dessutom gå runt och plocka upp alla koblajor för när de torkat lite i solen är de jättebra som naturgödning.
Som ni ser så finns det nästan inget negativt att påföra dessa så ståtliga hornprydda mjölktunnor. :P
Dessutom ser det så kul ut när två kor försöker hoppa bock §e
Jag har visserligen inte riktigt klurat ut vad de håller på med då, kanske är det någon typ av gymnastik för att bättra på balansen så de inte är så lätta att välta när de sover eller också finns det kor som har andra funktioner bland sina spenar :q :OO
DDel PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg Luxman,
Spyflugorna och bromsarna är planterade av muslimerna, en gigantisk konspiration! God bless America!
Vad gäller tidpunkterna så har kor en egen tidszon, KOMT, vilket förklarar att dom kan tyckas uppföra sig underligt vid tidpunkten som vi människor anser opassande.
Precis som du säger så är kornas avfall utmärkt som gödsel till trädgården/dörrmattan! Det kan väl knappast vara negativt :q
Vårda din ko! ;)
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggI Indien måste det väl nästan vara dödsstraff på kovältning!?
DDel PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg Tengblad, kovältning är bra för kossan. Det stärker dens moral.
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggKossan är en besynnerlig filur!
RRinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Jag skulle bli jättestärkt ifall någon välte mig ur sängen mitt i natten ;)
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggDet kan arrangeras ska du veta §e
RRinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Tur att man har sportlov då så man kan sova ut en annan dag :)
jag och wooster ska snart börja planer våran dokumänter.
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggVält inte den kossa som föder dig!
woosterMedlem sedan mars 20012 635 inläggbire vi kommer fråga kossan först om det är okej att välta den....
är det det så välter vi den ;)
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggLåter rimligt!
Om kossan själv vill bli vält så ser jag ingen anledning till att låta bli..
Det kanske blir lite långtråkigt att vänta tills kossan somnat, men ni kanske kan göra en deal att den låtsas sova & ni smyger därefter fram och välter den?
Den kanske rent utav skulle kunna välta sig själv??? Fråga den vetja!
japps bire det ska vi göra jag lovar att vi kommer inte klippa våran dokumentär så alla tabbar m.m kommer att synas. Så ni kommer få er många goa skratt ;)
VVikingMedlem sedan maj 20003 652 inlägg Kossor är elaka vidhåller jag vid!
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggDu skola icke baktala kon!
LLuxmanMedlem sedan aug. 20003 742 inlägg Rätt årstid!
Jag funderade på en sak, var tar korna vägen på vintern?
Gör de som fåglarna flyttar till varmare länder där betet inte är fruset eller går de på något sätt i ide?
Detta är ju intressant mot bakgrund av den påtänkta dokumentärfilmen, tänk om ni inte hittar några kor.
// Hälsningar fundersam och förbryllad i mellansverige
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggDom vandrar till Spanien.