Jag har inte varit aktiv på webforum på en tid, jag har bara slängt in några inlägg då och då.
Nu när kollar igenom detta "nya" webforum och provar lite funktioner, finner jag till fasa en massa inlägg i mitt namn som jag inte gjort.
Inte nog med det, inläggen är dessutom riktigt otrevliga och innehåller åsikter och påståenden jag absolut inte står för.
Jag hoppas att wf-medlemmar som jag diskuterat med tidigare inte känner igen vare sig tonen eller åsikterna i nedanstående inlägg.
Inläggen ovan är några jag hittat där någon eller några har använt mitt namn. Detta är förbannat otrevligt och jag kan bara dementera det som står där i.
Nu undrar jag om ni skulle kunna hjälpa mig med några saker...
Någon som känner igen stilen på ovan presenterade inlägg?
Är IP-adresser loggade för varje inlägg och kan man i så fall använda dessa för att ta reda på vem som eventuellt kan ligga bakom?
Bör jag redigera bort innehållet i de inlägg jag funnit i mitt namn som inte är skrivna av mig, eller på annat sätt markera att jag inte skrivit dem?
Att dölja sig bakom någon annans namn för att sprida sina åsikter är bland det fegaste man kan göra och jag skäms å den eller deras vägnar som betett sig på det sättet.
Jag hoppas att dessa inlägg inte lett till att någon känt sig felbehandlad eller kränkt.
Börja med att byta ditt lösenord.
Använder du någon dator som någon annan använder så se till att du inte loggas in automatiskt för då kan efterkommande person skriva i ditt namn.
Det låter inte bra att någon har använt sig av dina inloggningsuppgifter, men som det verkar så finns det inga IP-adresser sparade för de gamla inläggen. Logfiler från den gamla servern är väl inte heller stor risk att det finns kvar, så antingen skulle jag kunna ta bort meddelandena alternativt att du redigerar dem tomma.
Det verkar vara den enda lösningen, för det går inte att få tag på IP-nummret. Att byta ditt lösenord behöver jag inte råda dig till, väl? ;)
Bollträ? §e
Nä.. Alvarligt.. Inte mycket du kan göra annat än att skälla på personen i fråga(om han inte har "hackad" din dator förståss, då är det polisanmelan som är grejen).
<ot>
Kolla inläggen, tror jag vill ha tråden stängt, gillar den siffran §e
</ot>
R:näää!! Inläggen ändras ju fast ingen har skrivit i tråden :(
Johnsen, jag har inte gjort dig något styggt va? Ogillade "dig" och möjligtvis sagt stygga saker... :x
Jag är ledsen men jag trodde att du var du och inte du var någon annan dom du inte var... typ :o
Jag och oelbal riktade viss kritik mot Swedeform i en tråd och helt plötsligt dök Palle upp i form av Johnsen och skickade några riktiga skitmail till oel.
Har för mig att han nämnt något likt "nån har suttit här före mig och använt wF" eller nåt... men är inte säker.
Hazze är ju medlem på swedeform, det vore trevligt om han kunde få nån kommentar från Palle för det här är inte snyggt...
No hard feelings...
Jag skulle reagerat som ni om någon använde den tonen till mig i en diskussion.
Det är dock riktigt jä*la fegt att som han gömma sina åsikter bakom någon annans namn och det borde han få veta...
Det skulle som sagt vara trevligt om någon som är medlem på swedeform, kunde få en kommentar från Palle.
Skulle du vilja hjälpa mig med det, Hazze? (om du läser detta)
Jag kommer aldrig, av förklarliga skäl att sätta min "fot" där.
Det är sånna här gånger man vill bjuda in killen till wF, skapa ett specialforum för honom som Reefer, sgtpepper & chainsaw modererar tillsammans & som pricken över I är förskonat från allt vad lagar & regler finns... §e (Sorry Reefer, sgtpepper & chainsaw! ;) )
Otrevlig sits du hamnat i, men bra som *** att du kunde ta reda på anledningen så snabbt & dessutom så klockrent att det inte råder några som helst tvivel på att det är sant.